Honda и Nissan са все по-близо до сделката, която ще създаде третия по големина автомобилен производител в света. Новосъздаденото дружество има потенциала да осигури приходи от 30 трилиона йени (191,4 милиарда щатски долар), съобщава CNBC.
Днес японските автомобилни производители обявиха, че са влезли в официални и финални преговори за сливане и създаване на третия по големина автомобилен производител в света по продажби.
По време на пресконференция главният изпълнителен директор на Honda Тошихиро Мибе заяви, че компаниите се нуждаят от по-голям мащаб, за да се конкурират в разработването на нови технологии в електрическите превозни средства и интелигентното шофиране.
Бизнес интеграцията ще даде на компаниите "предимство, което няма да е възможно при настоящата рамка за сътрудничество", коментира Мибе. По думите му сделката има за цел споделяне на информация и ресурси, но ще защити и двете марки, каза той.
Източник: Honda
Ще бъде създадена холдингова компания като компания-майка както на Honda, така и на Nissan, регистрирана на фондовата борса в Токио. По-голямата Honda ще номинира повечето от членовете на борда на интегрираното дружество.
Обединената група има потенциала да осигури приходи от 30 трилиона йени (191,4 милиарда долара) и оперативна печалба от над 3 трилиона йени, каза той. Предвижда се обсъжданията да приключат през юни 2025 г. На стратегическия партньор на Nissan Mitsubishi беше предложен шанс да се присъедини към новата група и ще вземе решение до края на януари 2025 г.
Източник: iStock
Компаниите се борят с интензивна глобална конкуренция на пазара на електромобили от типа на Tesla и китайската BYD. Предложената сделка беше съобщена за първи път от японския вестник Nikkei на 17 декември.
Акциите на Nissan скочиха след първоначалния доклад. Анализаторите твърдят, че потенциалното обвързване е резултат от финансовото лошо представяне на компанията и от преструктурирането на дългогодишното й партньорство с френската Renault.
Припомняме, че в последните си тримесечни резултати Nissan заяви, че ще съкрати 9000 работни места и ще намали глобалния производствен капацитет с една пета.
Автомобилният производител "има затруднения на пазара, изпитва затруднения у дома, няма правилната продуктова гама", заяви пред CNBC Питър Уелс, професор по бизнес и устойчивост в Центъра за изследване на автомобилната индустрия.
"Има толкова много предупредителни знаци, толкова много червени знамена около Nissan в момента, че нещо трябва да се случи. Друг е въпросът дали това е отговорът", добави Уелс.