Продажба на нови коли на загуба, забавяния в производството, хиляди съкратени служители, продажба на една трета от дела в Mitsubishi - ситуацията за Nissan наистина не изглежда добре в последно време. А най-страшното може би тепърва предстои.

Компанията има "12 до 14 месеца, за да оцелее", заявяват двама неназовани висши мениджъри пред FT. И добавят: "Ще е трудно. В крайна сметка Япония и САЩ са ни нужни, за да генерираме парични средства".

Nissan се опитва да не "потъне": Свива производствения си капацитет с 20%, съкращава хиляди служители

Nissan се опитва да не "потъне": Свива производствения си капацитет с 20%, съкращава хиляди служители

Нетната печалба на японската автомобилна компания се е сринала драстично

Забавянето на продажбите в САЩ и Япония накараха Nissan да съкрати повече от 9000 работни места по-рано този месец, като същевременно намали производството с почти 20 процента. Оперативната печалба на Nissan спадна с 85 процента през третото тримесечие, като компанията отчете нетна загуба от 9,3 милиарда йени (около 60,1 милиона долара по текущия обменен курс). Според оценките ѝ съкращаването на служителите и на производството ще спестят 3 милиарда долара, докато междувременно се прави опит за преструктуриране.

Компанията търси нов дългосрочен инвеститор като банка или голяма застрахователна група, който да замени част от капиталовите участия на Renault.

Nissan: 30 нови модела за три години, половината електрически

Nissan: 30 нови модела за три години, половината електрически

Компанията си поставя за цел ръст на продажбите с 1 милион автомобила до 2027 г.

Не се изключва възможността даже дългогодишният конкурент Honda да придобие мажоритарен дял. Наскоро Nissan подписа партньорство с Honda (и Mitsubishi) за дългосрочно развитие на електромобили. Renault дори обмисля да продаде част от своите акции на Honda.

Френският автомобилен производител планира да преструктурира своя 25-годишен алианс с Nissan. Неназован източник в компанията казва, че по-голямо партньорство между Honda и Nissan би било "само положително" за френския автомобилен производител. Иначе казано, Renault искат да имат все по-малко общо с японския си партньор.