Продажба на нови коли на загуба, забавяния в производството, хиляди съкратени служители, продажба на една трета от дела в Mitsubishi - ситуацията за Nissan наистина не изглежда добре в последно време. А най-страшното може би тепърва предстои.
Компанията има "12 до 14 месеца, за да оцелее", заявяват двама неназовани висши мениджъри пред FT. И добавят: "Ще е трудно. В крайна сметка Япония и САЩ са ни нужни, за да генерираме парични средства".
Забавянето на продажбите в САЩ и Япония накараха Nissan да съкрати повече от 9000 работни места по-рано този месец, като същевременно намали производството с почти 20 процента. Оперативната печалба на Nissan спадна с 85 процента през третото тримесечие, като компанията отчете нетна загуба от 9,3 милиарда йени (около 60,1 милиона долара по текущия обменен курс). Според оценките ѝ съкращаването на служителите и на производството ще спестят 3 милиарда долара, докато междувременно се прави опит за преструктуриране.
Компанията търси нов дългосрочен инвеститор като банка или голяма застрахователна група, който да замени част от капиталовите участия на Renault.
Не се изключва възможността даже дългогодишният конкурент Honda да придобие мажоритарен дял. Наскоро Nissan подписа партньорство с Honda (и Mitsubishi) за дългосрочно развитие на електромобили. Renault дори обмисля да продаде част от своите акции на Honda.
Френският автомобилен производител планира да преструктурира своя 25-годишен алианс с Nissan. Неназован източник в компанията казва, че по-голямо партньорство между Honda и Nissan би било "само положително" за френския автомобилен производител. Иначе казано, Renault искат да имат все по-малко общо с японския си партньор.