Японският производител Nissan Motor обяви в понеделник, че ще пусне 30 нови модела до края на финансовата година, приключваща през март 2027 година. Както и ще се стреми за това време да увеличи глобалните си продажби с 1 милион автомобила, като същевременно намали разходите, за да подобри рентабилността, съобщава Reuters.

Обявявайки актуализация на своя средносрочен бизнес план, третият по големина производител на автомобили в Япония по продажби каза, че ще се стреми към марж на оперативна печалба от над 6% и обща възвращаемост на акционерите от над 30% дотогава.

Nissan беше пионер в електрическите превозни средства със своя модел Leaf, задвижван изцяло от батерии, но усилията му за EV бяха засенчени от подобните резултати на американския му съперник Tesla и китайския лидер BYD, включително и на най-големия автомобилен пазар в света - Китай.

Nissan: Всички нови модели, които пускаме в Европа ще бъдат електрически

Nissan: Всички нови модели, които пускаме в Европа ще бъдат електрически

По-рано тази година Nissan обяви, че ще дебютира с 19 нови модела електромобили до 2030 г.

Сега японският автомобилен производител се стреми електрифицираните превозни средства, включително хибридите, да съставляват 60% от глобалните продажби до края на десетилетието спрямо целта от 55%, поставена през февруари 2023 година.

Изправени пред ожесточена конкуренция, Nissan и вътрешният съперник Honda Motor този месец казаха, че ще обмислят стратегическо партньорство за сътрудничество по ключови компоненти за електромобили и в други области на автомобилната индустрия.

Плановете на Nissan за нови модели автомобили в следващите години

Плановете на Nissan за нови модели автомобили в следващите години

Японският концерн разработва електромобил специално за китайския пазар

От планираните 30-те нови модела на Nissan през следващите три години, 16 ще бъдат електрифицирани, се казва в съобщението. Nissan предвижда също така да намали цената на следващото поколение електромобили с 30%, за да ги направи сравними с моделите с двигатели с вътрешно горене до 2030 година.