Световният въздушен трафик е паднал с 14% през февруари, което е най-големият спад от терористичните атаки на 11 септември насам. Това показват данните на Международната асоциация за авиотранспорт (IATA).

Този резултат отразява рекордният срив на пътуванията от и към Китай през втория месец на годината, както и този на търсенето от Азиатско-тихоокеанския регион, свило се с 41%. От IATA не очакват тази ситуация да се подобрява, а напротив - да се влошава още.

"Това е най-голямата криза, пред която индустрията се е изправяла някога", казва генералният директор на асоциацията Александър де Жуняк.

"Натискът върху авиацията остави авиокомпаниите с малко възможности за действие освен намаляване на разходите и търсене на спешна подкрепа, за да оцелеят в тези безпрецедентни условия", допълва той.

"Настъпи най-тъмният час за авиацията и е трудно да видим изгрева, който идва след това", смята Жуняк.

IATA, която представлява 290 компании от индустрията, обяви през миналия месец, че секторът може да изгуби 252 милиарда долара приходи през тази година, а само през второто тримесечие да понесе загуби от 61 милиарда долара.

Епидемията е "приземила" половината от световната авиоиндустрия

Епидемията е "приземила" половината от световната авиоиндустрия

Авиокомпаниите могат да изгубят 252 милиарда долара приходи през тази година

Пълният ефект на пандемията върху авиоиндустрията няма да стане ясен преди представянето на официалните резултати за март месец.

През февруари вътрешните пътувания по въздух в Китай са били с 84% надолу което е най-лошият резултат, отчитан от асоциацията от 2000 година насам, когато тя започва да следи тези данни. През март обаче азиатската страна показва първи сигнали на възстановяване от кризата.