Голям инфраструктурен проект за няколко милиарда долара за създаване на нови транспортни връзки между Европа и Западна Азия влиза в ход. Предложеният маршрут ще минава през Ирак, простиращ се на 1 100 км от северната турска граница до южния Персийски залив.
Този мегапроект обхваща мрежа от пътища, жп линии, пристанища и градове и цели да намали времето за пътуване между Азия и Европа. Това несъмнено ще бъде конкуренция на ключовия търговски път между двата континента - Суецкия канал в Египет.
След установяването на търговски коридор към Турция, проектът се очаква да се разшири в Европа, укрепвайки глобалната позиция на Ирак, както и вътрешната икономика и инфраструктурата на страната, съобщава The Mirror, позовавайки се на други британски медии.
Новият маршрут ще се основава на текущия проект Grand Al Faw Port - Морско пристанище в Ирак, най-голямото начинание за развитие на страната досега.
Иракският премиер Мохамед Шиа ал-Судани разглежда проекта като важен момент за устойчива непетролна икономика, връзка в полза на Ирак и региона и принос към усилията за икономическа интеграция", според The Cradle. Проектът може да бъде завършен в рамките на три години.
Крайната цел е да се създаде "непрекъснат магистрален и железопътен коридор между Басра и Лондон". Проектът може потенциално да надмине заявената сума от 17 милиарда долара. Пътят на развитие може да представлява финансово по-жизнеспособна алтернатива на Суецкия канал, като се има предвид прогнозираният капацитет на Grand Faw Port.
Съобщения на Анадолската агенция казва, че иракският министър на транспорта споделил, че пристанището "ще може да приема големи търговски кораби". Той също така предположи, че може да спести между 12 и 15 дни време за пътуване в сравнение със своя аналог в Египет Суецкият канал.
Проектът получи подкрепа от няколко влиятелни държави, като миналото лято правителствата на ОАЕ и Катар подписаха меморандум. Но министърът на транспорта Раззак Мухибис Ал-Саадауи подчерта, че това е "чисто фокусиран върху икономиката проект, напълно лишен от политика". Той коментира още, че "Ирак и Турция имат географски предимства. Ще ги използваме в полза на нашите народи."
Неотдавна писахме и за друг огромен проект, но в Европа, който също цели създаването на своя версия на Суецкия канал. Става въпрос за амбициозният проект в Турция. Инициативата за канала на Истанбул е от 2021 г.. Тя цели да превърне град Истанбул в глобален търговски център.
Каналът ще е в западната част на Истанбул, свързвайки Мраморно и Черно море. С дължина от 45 км, ширина от 400 до 1000 метра и дълбочина до 25 метра, каналът ще включва шест моста, свързващи го с европейската страна на Истанбул. Стойността на проекта за канала Истанбул се оценява на над 23 милиарда евро.
насо
на 10.12.2024 в 09:18:23 #2Как така Европа не ги иска, нали магистрала и железница ще им строи за да идват да си прибират социалните помощи.
nsmilitia
на 10.12.2024 в 05:28:14 #1Ами ако Европа не ви иска азиатските боклуци?