Продажбите на японски автомобилни производители са се понижили с 12,2% в световен мащаб на годишна база през юли. Това е петият пореден месец загуби, на фона на ниското търсене, след като фабриките и дилърите отвориха след блокирането заради коронавируса в началото на тази година, пише Reuters.

Седемте основни автомобилни производители в страната, включително Toyota Motor Corp и Nissan Motor имат общи комбинирани продажби от малко над 2 милиона автомобила миналия месец, според изчисленията на Reuters въз основа на данните за продажбите, публикувани от компаниите.

Спадът на месечните продажби се забави значително след 50% спад през април и в сравнение с 21.3% спад през юни. Продажбите в Китай нараснаха през годината за повечето автомобилни производители, но най-големият автомобилен производител в страната Toyota, отбеляза ръст в Европа.

Общото производство на световно ниво на седемте големи автомобилни производители в Япония се срина с 14.4% на годишна база до 1.99 милиона бройки миналия месец. Това е добър резултат в сравнение с този през юни от от 26.1% спад.

Продажбите на автомобили в Китай растат четвърти месец

Продажбите на автомобили в Китай растат четвърти месец

През юли са реализирани 2,11 милиона, с 16,4% повече на годишна база

Търсенето на автомобили в световен мащаб остава слабо от март насам поради свързаните с вируса мерки като карантина, въведена в голям брой стани, което доведе до спад в посещенията на автокъщи. Потенциалните купувачи също преразгледаха намеренията си за големи покупки.

Много страни облекчават ограниченията за блокиране, но експертите в бранша предвиждат, че възстановяването на търсенето може да отнеме до пет години, за да се върне до нивата през 2019 г.