Най-голямата верига от супермаркети в САЩ - Wal Mart ще открие в близките пет години 300 магазина в т.нар. „продуктови пустини" (food deserts). Така се наричат районите, където живеят най-ниско платежоспособните граждани на страната и се наблюдава недостиг н магазинната мрежа е слабо развита, пише The Financial Times.

И The Wall Street Journal също обръща внимание на темата, като пресмята, че по този начин лесен достъп до евтини стоки ще получат повече от 800 хиляди души. От 2007 година насам Wal Mart е разкрила 218 тава търговски обекти.

Инициативата се поддържа и от третата по големина верига за търговия на дребно в САЩ - SuperValu. Компанията има намерения да открие 250 свои магазини в районите „продуктови пустини".

Wal Mart е създадена през 1962 г. и сега притежава 9 хиляди магазина в 15 страни на света, като само в САЩ супермаркетите са 4 хиляди.
Компанията SuperValu управлява 2,5 хиляди магазина и доставя стоки в още 2,2 хиляди търговски обекти.