Комисията за защита на конкуренцията отмени като незаконосъобразно решение на кмета на община Перник, с което е обявено класирането и е определен изпълнител на обществена поръчка с предмет „Избор на изпълнител за осъществяване на консултантски услуги по осигуряване на информация и публичност на проект „Разширение и рехабилитация на ВиК мрежата и реконструкция на ПСОВ на град Перник".

Производството установи, че за офертата на класирания на първо място участник ДЗЗД „БенчМарк Бранд" е налице неяснота дали отговаря на изискванията за технически възможности, поставени от възложителя, поради което този кандидат е допуснат неправилно до по-нататъшно участие в процедурата.

Според обявлението за участие кандидатите трябва да представят списък - декларация на основните договори за услуги с предмет, сходен с предмета на поръчката, изпълнени през последните 3 години, придружен от препоръки за добро изпълнение. Тези препоръки задължително трябва да съдържат стойността, датата и мястото на услугата, както и дали тя е изпълнена професионално и в съответствие с нормативните изисквания. В случая е налице несъответствие с изискванията на възложителя, а именно липсват надлежно оформени препоръки за изпълнение на декларираните договори, поради което комисията е следвало да състави протокол за констатирания пропуск и да го изпрати на участника.

Въз основа на изложеното КЗК приема, че обжалваният акт за класиране и избор на изпълнител е незаконосъобразен и следва да бъде отменен, като процедурата бъде върната на етап проверка на представените документи от ДЗЗД „БенчМарк Бранд" в плик № 1 - „Документи за подбор".


КЗК отмени избор на изпълнител в обществена поръчка на община Белене

Комисията за защита на конкуренцията отмени като незаконосъобразно решение на кмета на община Белене за избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет „Изпълнение на ПСОВ по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3, буква „а" ЗОП" по проект „Частично изграждане на канализационна мрежа с ПСОВ и рехабилитация на съществуваща водоснабдителна мрежа на гр. Белене" с финансиране по оперативна програма „Околна среда" 2007-2013.

По жалбата на Консорциум „Г.П.И. Белене" производството установи, че оценителната комисия е отстранила незаконосъобразно кандидата, след като не е приела обосновката му за формиране на техническото предложение по показател „Срок за изпълнение на поръчката". В случая възложителят е предвидил възможност да се предложи изпълнение на ПСОВ, като участникът се придържа към проекта на възложителя, или да се изпълни ПСОВ, като участникът изработи проект или ще преработи съществуващия. Това предполага възможност за две различни предложения за изпълнение, което обуславя и две различни предложения за срокове за изпълнение. Съгласно представения протокол, двама от участниците са предложили срок за изпълнение без проектиране, а един - срок за изпълнение с проектиране. Възложителят е следвало да отчете факта, че предложенията относно срока за изпълнение са несъпоставими, доколкото не всички включват фазата на проектирането.

Въз основа на изложеното КЗК приема, че след като е изискала обосновка за срока на изпълнение от жалбоподателя, без наличие на основание за това, комисията е нарушила разпоредбите на ЗОП, а с отстраняването на участника поради неприемането на обосновката му е допуснала и второ нарушение на процедурните правила.
КЗК връща процедурата за ново разглеждане и оценка на техническите оферти на участниците.