Миналата седмица услугата за музикален стрийминг Apple Music стана достъпна за потребителите в съседна Турция и в Тайван. Конкурентът от Швеция Spotify вече оперира на тези два пазара. И двете услуги са достъпни и у нас, но в световен мащаб се оказва, че Apple Music има значителна преднина.

Според доклад, цитиран от Business Insider, американската компания е разширила значително влиянието си в сферата на музикалния стрийминг, като към днешна дата услугата й е достъпна в 112 държави. За сравнение до Spotify имат достъп потребители от 59 страни.

През последните години шведската компания забави своя растеж. Тя излезе на пазара преди осем години, като през 2013 г. беше последния бум на ползването на Spotify в Италия, Полша, Португалия, Мексико, Хонконг, Малайзия, Сингапур, Естония, Латвия, България, Боливия, Турция, Чили, Кипър и Чехия.  

От своя страна Apple Music следва стъпките на iTunes. Още с дебюта си платформата стана достъпна за над 100 държави, а малко по-късно излезе в Китай.