Основната причина за закупуване на смартфон е достъпът до мобилни приложения, наред с желанието за по-добър и по-бърз интернет достъп, твърди проучване на Ericsson ConsumerLab сред потребителите на бързо развиващите се пазари в Русия, Индия и Бразилия, пише TechNews.bg.

Новите притежатели на смартфони ползват приложения също толкова добре, колкото и опитните потребители, се казва в доклада Emerging App Culture (Развиващата се култура за ползване на приложения). 69% от участниците в изследването ползват интернет ежедневно чрез приложения, а 20% от тях работят с приложения, нуждаещи се от голям капацитет за трафик на данни като видео, телевизия, карти и навигация.

Десетте най-използвани активности от потребителите, наскоро закупили смартфон, са: проверка на местоположението, навигационни услуги и трафик информация; гледане на интернет телевизия; гледане на филми; онлайн игри; гледане на видео излъчване в реално време, игри в социалните мрежи; гледане на новини в реално време, публикуване в Twitter, четене и писане на блогове.

Да си свързан, да имаш достъп до различни средства за работа и услуги е от основно значение за потребителите. Те не поставят граница между телефона си и приложенията, които използват чрез него. Мобилните приложения обаче се използват различно на трите пазара.

В Индия например, освен от приложенията за социални медии и игри, потребителите се интересуват повече от сваляне на персонализирани приложения като скрийнсейвъри, анимирани фонове и теми и различни браузъри.

От друга страна, в Русия ползват смартфоните си за по-прагматични цели и се насочват към приложения, необходими в ежедневието като навигация и карти, сравнение на цени в магазини, баркод скенери, преводачи, речници и т.н. Бразилците пък използват приложения, които подобряват социалните им дейности и комуникация.

"Развитието на масовата културата за ползване на приложения в тези бързо развиващи се пазари следва тенденциите в развити страни като САЩ. Въпреки че напредналите потребители на приложения ги ползват по-често от новобранците, се наблюдаваме генерална промяна - новите ползватели поръчват все повече специализирани приложения, като такива за срещи и сравнение на цени, още от момента в който си купуват смартфона, коментира Джасмет Сингх Сети, старши специалист в Ericsson ConsumerLab.

Има обаче и някои специфики, които отличават използването на приложения на развиващите се пазари. Двама от всеки петима потребители рядко или никога не посещават официалните сайтове-магазини за приложения, като вместо това свалят приложенията си от трети страни - уебсайтове или форуми. Около половината от приложенията се свалят първо на компютър и след това се прехвърлят на телефон, с цел спестяване на обеми за трафик на данни.

По отношение на ежедневната употреба на приложения от страна на анкетираните, докладът показва, че 49% от тях ползват приложения за социални мрежи, 39% - за чат, 31% - за метеорологични прогнози, 26% - за новини, 20% - за карти, GPS и навигация, и 12% - за разписания и трафик.

Тези цифри показват силния интерес към приложенията, които позволяват на потребителите да се справят с предизвикателствата на ежедневието, както и да взаимодействат с хора, места и предмети в своята градска среда.

Смартфоните и приложенията ще бъдат ключа към промяната на всекидневния живот на хората, живеещи в бързо развиващи се икономики, които вървят към изграждане на Свързаното Общество, заключават авторите на доклада.