Социалната мрежа TikTok е повишила цели 5 пъти приходите си от продажбата на китайски стоки зад граница през 2022 г., съобщава Semafor, като се позовава на вътрешна информация.

Компанията има амбициозен план - да превърне в световен феномен рекламните шопинг видеа, предавани на живо. В Китай това е индустрия за около 400 млрд. долара. В центъра на тази инициатива е TikTok Shop, който функционира и в западните държави, но не най-популярен в Южна Азия, например Индонезия и Тайланд.

Най-следваната личност в TikTok Каби Лейм печели по $750 000 долара за пост

Да печелиш по $750 000 за пост в TikTok - какво е да си най-следваната личност в популярната мрежа

Брандовете му плащат средно около 400 000 долара на TikTok

Както отбелязва онлайн изданието, в случая целите не са само икономически. Създаването на лоялна потребителска база изисква не само забавни видеа за гледане, но и други функционалности, които да карат хората да използват приложението всекидневно. Интегрирането на онлайн търговия би гарантирало оцеляването на TikTok даже и в свят, в който платформата бъде напълно забранена в САЩ.

Така приложението за управление на търговски профили в платформата, например, е най-популярното в Индонезия през миналата година. Все повече бизнеси разчитат на него, като даже се отказват от физическите магазини.

 TikTok тръгва по стъпките на Amazon: може да създаде логистична и складова мрежа

TikTok тръгва по стъпките на Amazon: може да създаде логистична и складова мрежа

Подобно на други социални мрежи, TikTok се разраства в електронната търговия

Ако зависи от TikTok, компанията определено не иска да си тръгва от САЩ. Със 100 млн. потребители и 70% от тийнейджърите в страната, социалната мрежа има голям потенциал за развитие на най-печелившия си пазар. От месеци китайски криейтив агенции и американски технологични стартъпи работят с брандове и производители, за да могат най-ефективно да използват платформата, за да продават своите продукти.

Крайната цел е да се повтори успехът на китайската версия на TikTok - Douyin, която управлява десетки центрове за шопинг видеа на живо, в които хиляди инфлуенсъри представят продукти за многомилионна аудитория.