Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) очаква положителна оценка за въздействието върху околната среда (ОВОС) от Министерството на околната среда и водите на проекта за автомагистрала "Черно море" през 2025 година. Това заяви пред Money.bg председателят на агенцията Йордан Вълчев.

Според Интегрираната транспортна стратегия до 2030 година, която беше приета през 2017 година, доизграждането на магистралата ще струва 450 милиона лева.

Очакванията са строителството на магистралата да започне в края на 2026 година или началото на 2027 година. АПИ планира да обяви търг за проектиране на разширение на пътя с четири ленти от Бургас до Малко Търново. Разглеждат се варианти и за удвояване на трасето на пътя от Варна до Добрич.

Снимка 690524

Източник: iStock

Независимо че участъкът на магистрала "Черно море" е кратък, той е ключов, смята инж. Живко Недев, който е заместник-председател на УС на Българска браншова камара "Пътища". Според експерта рано или късно магистрала "Черно море" ще бъде изградена. Той припомня, че проектирането на "Черно море" е стартирало през 1971 г., когато е обсъждан магистралният пръстен от петте магистрали, които е трябвало да бъдат построени.

Недев смята, че тази магистрала на първо място е туристическа, след това е транспортна, а в последните години се превръща и в екологична тема, защото проектираните трасета минават през защитени зони.

"Родопска магистрала" ще свързва България с Гърция след инвестиции от €55 милиона

"Родопска магистрала" ще свързва България с Гърция след инвестиции от €55 милиона

През кои градове ще минава новият пътен възел?

Магистрала "Черно море" е не само важна за още по-добро развитие на черноморския ни туризъм, но и за развитието на специализирания туризъм, а и за това да посрещаме повече туристи от съседните ни държави, които на този етап са основни наши пазари.

Според данните на Евростат за 2023 година 39 на сто от пътуванията на гражданите в Европейския съюз до друга страна от ЕС с поне една нощувка са осъществени чрез въздушен транспорт, докато цели 58% от тези пътувания са осъществени посредством сухопътен транспорт, около 3 на сто са с воден транспорт. От това ясно личи, че сухоземният изпреварва останалите.

Един от най-големите активи на нашата страна е, че през нейната територия минават пет големи европейски стратегически коридора, което е основата на туристическата индустрия.

Китайска компания строи нова магистрала в Сърбия, минаваща през Нови Сад

Китайска компания строи нова магистрала в Сърбия, минаваща през Нови Сад

Пекин има все по-голям инвестиционен интерес към ключови проекти в западната ни съседка