"Курсът на лева ще остане непроменен, а цените няма да скочат по пътя към еврото", четем в "Капитал"

Това е позицията на правителството, изразена по време на годишната среща с бизнеса

"Нищо друго не може да промени фиксирания курс освен промяна в закона. Твърдо съм убеден, че няма здравомислещ български политик, който да поставя тази тема на масата. Денят, в който българският лев придобие нумизматична стойност на паричния еквивалент, той ще бъде разменен срещу еврото на курса, който в момента се поддържа - 1.95583." 

Това подчерта по време на форума "Годишна среща на бизнеса с правителството" финансовият министър Владислав Горанов (всичко за срещата и видео от нея може.Така Горанов отговори на спекулациите за промяна на курса при присъединяването на валутата към механизма ERM II и впоследствие - към еврозоната. "Не може да се очаква нито колебание, нито дискусия - курсът ще остане такъв, какъвто е в момента", увери и управителят на БНБ Димитър Радев.

Прочети още от " Капитал"

"От много борба корупцията в България нарасна драстично" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Сриване от 71-во на 77-о място в световната класация за корупция - това е резултатът на България за 2018 г. Горчивата ирония е, че миналата година ГЕРБ създаде супермощната антикорупционна комисия, а спецпрокуратурата получи правомощие да преследва подкупните висши политици. Въпреки гръмко прокламираното противодействие и зрелищните акции страната ни се смъква с цели шест позиции в изследването на "Трансперънси интернешънъл" за възприятието за корупция. Изпреварват ни държави като Суринам и Тунис, а непосредствено ни следват Буркина Фасо и Гана. Традиционно България е най-зле в Европейския съюз, закована е на дъното от 7 години.

Сред причините за трагичния резултат са липсата на свободни медии и на ефективно съдебно преследване, шуробаджанащината по най-високите етажи на властта, анализира Калин Славов, изпълнителен директор на "Трансперънси Интернешънъл" за България.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Китайци, турци, италианци и българи ще строят жп магистрала "Тракия"" е заглавиe от в. "24 часа"

До дни избират кой ще прави най-скъпия жп ремонт

В началото на следващата седмица ще стане ясно кой ще строи т.нар жп магистрала "Тракия" в участъка от Елин Пелин до Костенец. По трасето скоростта на движение трябва да се увеличи на 160 км в час. Прогнозната стойност е 1,024 млрд. лв. без ДДС, парите идват от ЕС.

Огромното финансиране привлече голям интерес от кандидати, а в петък са били отворени ценовите оферти. Участъкът е разделен на три лота.

Първият - Елин Пелин-Вакарел, е с прогнозна стойност 554,1 млн. лв. Той е с дължина 19,64 км, има 2 тунела, 8 мостове и естакади.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Автоматите за е-винетки не дават бележки за покупка" пише в. "Монитор"

Лъжат за изпращането по мейла на потвърждение за плащането. Искат пин код за сума под 25 лева

асово терминалите за самообслужване, от които шофьорите трябва да можгат да си купят предпочитаната от тях електронна винетка, остават без хартия в дните преди почивните дни.

Така шофьорите купуват т. нар. "въздушни стикери" без доказателство, че са ги платили, показа проверка на "Монитор".

Едва във всяка трета голяма бензиностанция може да се плати пътната такса. За удобство на шофьорите машините оперират на 8 езика - български, английски, немски, гръцки, румънски, сръбски, турски и руски, но има грешки с превода. Вариантите на чуждите езици са по-кратки от българския.

Все още не може да се прочетат и общите условия, които от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ни карат да се съгласим, преди да получим заветната разписка. Но хартия масово няма в автоматите, съобщава на английски системата. Така водачите остават без разписка.

Прочети още от в. "Монитор"

"Местните данъци и такси в София остават непроменени", четем във в. "Стандарт"

Не се предвижда увеличаване на данъците и таксите, въпреки рекордния за Столична община бюджет от 1,7 млрд. лв., заяви в интервю за БНТ председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков. По думите му в бюджета с акцент са проектите за транспорт и транспортна инфраструктура, екология и образование.

Предложението за бюджет за Столичната община е най-големият досега с размера си от 1,7 млрд. лв. Голямата сума се дължи на високата събираемост на данъците и на европейските средства, които възлизат на 300 млн. лв., изтъкна председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков.

Смятам, че това предложение е достатъчно балансирано и добро и най-вече устойчиво спрямо политиката на Столичната община последните години, каза той.

Един бюджет трябва да бъде балансиран не само от към приходи, но и от към политики, добави Герджиков.

По думите му, в бюджета с акцент са проектите за транспорт и транспортна инфраструктура, екология и образование.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Малките бензиностанции бяха облекчени финансово с редакции в закона за горивата"", пише "Капитал"

Законът за горивата остава в сила, но със смекчени финансови условия за малките компании в сектора. Търговците на дребно няма да плащат по 20 хил. обезпечения на обект бензиностанция и да доказват пак 20 хил. уставен капитал. Удължава се и срокът на влизането в сила на наредбата за прилагането на закона. Говорителят на сдружението на малките бензиностанции обаче отново заплаши с протести. 

Това се случи по време на гласуването на второ четене по закона за горивата. Заседанието Комисията за наблюдение на приходните агенции и борба със сивата икономика и контрабандата продължи над 4 часа и на няколко пъти самите депутати губиха нишката на вота.

Прочети още от " Капитал"

"За кого е опасен Дунав мост 2", пише в. "Сега"

Транспортът е и икономика, и геополитика. Всъщност няма място за войни - от развитието на пътните връзки всички печелят

Дунав мост" 2 е опасен, твърди инж. Иван Якимов, цитиран неотдавна в статия на в. "Сега". Прочетеното не само ме удиви, но и ме засегна лично, защото имах честта да работя в Звеното за изпълнение и управление на проекта и да го ръководя през по-голямата част от неговото съществуване. Дали наистина мостът е опасен? Достатъчно показателно е, че досега никой не е обърнал внимание на тревогите на инж. Якимов (който се присъедини към звеното през 2009 г. без конкурс). Всъщност става дума не за технически рискове и за професионални спорове, а за геополитика.

За някои кръгове у нас вторият мост над Дунав беше "опасен" още преди да започне строителството му. И тогава, и сега смятам, че политически безотговорни хора, които през шест месеца сменят национални приоритети, могат да нанесат на проекта много повече вреда, отколкото цялата румънска съпротива през последните десет години.

Повече от 100 години Белград държеше ключа и на водния, и на сухопътния достъп на Балканите.

Прочети още от в. "Сега"

"Нови правила за разводи и имущество влизат от днес в ЕС" четем във в. "Монитор"

България също ще спазва нормите

ови правила за имуществото на брачни двойки или регистрирани партньорства на хора от различни страни влизат в сила от вторник в 18 държави членки на ЕС, сред които и България.

Според съобщението на Европейската комисия, цитирано от Блумбърг, нормата ще засегне 18 страни - Австрия, Белгия, България, Хърватия, Кипър, Чехия, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Италия, Люксембург, Малта, Холандия, Португалия, Словения, Испания и Швеция.

С новите регламенти се установяват ясни правила при развод или смърт и целта е да се сложи край на успоредните и противоречащи си производства в различни държави от ЕС, свързани например с имущество или банкови сметки.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Само 5-6% от домашното имущество е застраховано", пише в. "Стандарт"

"Едва 5-6% от домашното имущество в България е застраховано. Застраховките "Гражданска отговорност" са около 40% от общия пазар, а "Автокаско" - около 35%". Това коментира пред Нова телевизия застрахователният експерт Милен Петков.

"На практика, повече хора у нас застраховат колите си, отколкото домовете си", заяви Петков.

Според Петков обяснението на това се крие в натрупаните десетилетия социално-икономически фактори. "Един от най-големите проблеми е липсата на застрахователна култура. Това се дължи донякъде на непознаването на хората на продуктите, на това, което се предлага."

По думите му хората рядко четат общите условия. "Не се запознават с това как срещу една дребна сума биха могли да си гарантират спокойствие и защита на имуществото, което притежават", каза още застрахователният експерт.

Прочети още от в. "Стандарт"