Изграждането и поддържането на мотивиран, отдаден и лоялен екип е в основата на успешния съвременен бизнес. Това не е тайна за никого, но постигането му е сложен и дълъг процес, който изисква последователност, ангажираност и внимание към детайлите.
В днешно време за работещите е от първостепенно значение да усещат, че са ценени, изслушвани и подкрепяни. "Тук не сме просто служители, които изпълняват нечии изисквания. Компанията насърчава иновативността и колкото по-различно и нетрадиционно е предложението ни, толкова по-голяма възможност има то да бъде прието", разказва Диана Костова, ръководител "Обучение, развитие и мотивиране" в Kaufland България. Допълва, че хората в компанията се чувстват сигурни да споделят идеи, да изразяват мнение и да дават обратна връзка. Тя е уверена, че именно това дава шанс на хората в организацията да оставят своя отпечатък.
"Твоето БЪДЕЩЕ" е обща платформа на Webcafe.bg и Money.bg за кариерно развитие, която свързва талантите с бизнеса.
Над 20 обучения и допълнителни програми
Към момента Kaufland предлага на своите служители каталог с над 20 вида обучения. "Като работодател даваме възможност на колегите да учат езици, технически да надградят знанията си, но и да развият меките умения (бел. ред. от англ. soft skills), без които не можем", обяснява Диана Костова.
Сред богатия набор от предложения особен интерес предизвикват обученията, които намират приложение не само в работата, но и в живота като емоционална интелигентност, презентационни умения, продуктивност. Това, което Kaufland прилага и успешно откроява компанията, са допълнителните програми извън традиционния социален пакет и обученията.
"Имаме програма за физическо здраве - K-fit, в рамките на която организираме много тематични лекции и се грижим за това да даваме повод на хората да се мотивират, да спортуват, да се хранят правилно и да покажат, че физическото им здраве е важно за цялостната им продуктивност", разкрива Диана.
Друга инициатива е менторската програма K-Mentoring, за която всеки служител може да кандидатства. Програмата цели да насърчи цялостния процес по обмен на знания и умения между колегите, както и да приоритизира ролята на менторството в културата на компанията. Тази година тя е насочена към дамите в компанията и ще им предостави възможности за развитие, достъп до ментори в области като личен бранд, бизнес етикет, съчетаване на родителската роля с професионалната, както и цялостно психично здраве.
Диана е уверена, че подобни примери демонстрират в най-голяма степен ангажимента на работодателя, показвайки на хората, че "са наш приоритет и ни е грижа за тяхното развитие".
Доказателство за отличните работодателски практики на Kaufland България е и отличието Top Employer, което компанията получи за седма поредна година в средата на януари. Kaufland постигна максимален резултат от 100% в девет ключови категории, сред които "Бизнес стратегия", "Лидерство", "Работодателска марка", "Привличане на таланти", "Цел и ценности" и др. Постижението е още едно признание, за това че компанията непрекъснато създава работна среда, която насърчава подкрепата, развитието и надграждането на потенциала на служителите. Само през 2024 г. Kaufland е инвестирала над 700 хиляди лева в обучения и развитие на екипа си.
Думи, подплатени с действия
В сериозния си професионален път в рамките на компанията Диана е преминала през разнообразни позиции. "Видяла съм доста различни аспекти от дейността", споделя тя. Това, което е предопределило избора й повече от 16 години да бъде част от екипа на една организация, е фактът, че "Kaufland като работодател е изключително стабилен и целеустремен", и допълва: "Тук стремежите са големи и това е чудесна възможност за развитие и растеж. И никога не е скучно."
Най-голямо предизвикателство се оказва "различната публика и това да задоволим всички потребности." Тъй като екипът на Kaufland в България надхвърля 7 500 души, посланията трябва да достигнат еднакво успешно както до колегите от Централния офис, така и тези във филиалите и Логистичния център.
Мотиватор по природа
Оказва се, че Диана заема длъжност, която отговаря точно на нейната същност, защото тя е мотиватор по природа. Това признават колегите й. Тя е предпочитан събеседник на тема хранене и движение, области, които са се превърнали в начин на живот за нея.
Диана е немски възпитаник и разчита в голяма степен на дисциплина и постоянство, като ги комбинира с много страст. Последното, според нея, е това, което прави разликата, защото нещата, направени с желание винаги са по-успешни и устойчиви. Тя се изправя с ентусиазъм пред ежедневните служебни предизвикателства. А увереността, че всяка идея е добра и заслужава да бъде споделена, е нещото, което прави работната среда приятна, признава тя.
Истинското удовлетворение обаче идва, когато вижда желанието на хората да се развиват, да се учат на нови неща, които "да ги правят по-добри не само по теми, свързани с работата, а с живота като цяло".
"Твоето БЪДЕЩЕ" се реализира в партньорство с Cetin, Първа инвестиционна банка, Kaufland, Yettel, Силвър Стар.