Гигантът в спортната индустрия Adidas предупреди, че наложените от американския президент Доналд Тръмп вносни мита ще доведат до по-високи цени в САЩ на популярните маратонки на марката, сред които моделите Gazelle и Samba, съобщава BBC.

"Тъй като в момента не можем да произвеждаме почти никой от нашите продукти в САЩ, тези по-високи мита в крайна сметка ще доведат до по-високи разходи за всички наши продукти за американския пазар", заяви главният изпълнителен директор на компанията Бьорн Гулден.

Снимка 620470

Източник: Instagram / sneaka_one

Производителите на облекло са сред най-засегнатите от митата бизнеси, тъй като те доставят работна ръка от страни като Китай и Виетнам, които са изправени пред високи мита от САЩ. Adidas не коментира с колко точно ще се повишат цените, но заяви, че търговската война е "сложила край" на подобрението на финансовите перспективи на компанията.

Заради спад на печалбите Adidas и Puma обмислят съкращения на работни места

Заради спад на печалбите германски спортни гиганти ще съкращават работни места

Компаниите са принудени да намалят разходите

Гулден подчертава, че "в момента е невъзможно да се определи количествено" увеличението на разходите в резултат на тарифите "или да се заключи какво въздействие би могло да окаже това върху потребителското търсене на нашите продукти".

"Предвид несигурността около преговорите между САЩ и различните страни износителки, не знаем какви ще бъдат окончателните тарифи. Следователно не можем да вземем никакви "окончателни" решения за това какво да правим."

Виетнам се превърна в световен център на производството на спортни обувки и е обект на едни от най-строгите американски тарифи. Nike, Puma и Adidas имат големи фабрики в Югоизточна Азия. Доналд Тръмп въведе тарифи в опит да върне производството обратно в САЩ.

Парадоксът е, че именно от компании като Adidas казват, че в САЩ липсват фабрики със специализирано оборудване за производство на маратонки и работници с познания за работата им.

Виетнам е изправен пред едни от най-високите тарифи от 46%, въпреки че тези налози в момента са замразени за 90 дни, тъй като страните се опитват да договорят по-добри сделки. Наскоро босът на Adidas заяви в конферентен разговор с репортери, че компанията е изнесла повече продукти за САЩ, за да смекчи въздействието на тарифите, преди те да влязат в сила. Търговецът на спортни облекла и обувки е пренасочил и продукти, произведени в Китай, предназначени за САЩ, към други пазари.

Миналата седмица компанията отчете предварителни резултати, показващи, че печалбите ѝ почти са се удвоили до 610 милиона евро през първите три месеца на годината, което отбелязва най-силните продажби в нейната история.

"Иронично може да се каже, че това, че не сме толкова зависими от САЩ сега, е предимство за нас в сравнение с може би компаниите, които са по-американски настроени", заяви Гулден, визирайки конкурента  Nike.

Кой ще купи бизнеса на Adidas в Русия

Кой ще купи бизнеса в Русия на най-големия производител на спортни стоки в света

Засега се "спрягат" имената на две чуждестранни компании, едната е турска