Рим се опълчи срещу наложената от Брюксел забрана на двигателите с вътрешно горене при прозиводството на нови автомобили от 2035-а година. Италиански официални представители заявиха, че планът на Европейския съюз да забрани продажбите на нови конвенционални автомобили трябва да бъде преразгледан, съобщава Bloomberg.

"Забраната трябва да бъде променена, защото това решение на ЕС е абсурдно", заяви енергийният министър на Италия Джилберто Пичето Фратин.

Mercedes увеличава производството на коли с ДВГ за сметка на електромобилите

Mercedes увеличава производството на коли с ДВГ за сметка на електромобилите

Поредният производител отбелязва по-слаб от очаквания апетит за превозни средства с електрическо захранване

Италия ще настоява европейският еко план да се промени, за да отговаря на различни пазарни реалности на фона на забавянето на европейската автомобилна индустрия и силната китайска конкуренция.

Снимка 665970

Източник: GettyImages

Министърът на промишлеността Адолфо Урсо също подкрепя идеята за отмяна и призовава новата Европейска комисия да обмисли преразглеждане. В противен случай автомобилната индустрия на Европа "може да рухне". 

Всъщност, тази италианска позиция съвсем не е нова, нито пък необичайна. Партията от правителствената коалиция "Лига" начело с вицепремиера Матео Салвини, вече дори е готова да предложи законодателство, което да ангажира правителството на премиера Джорджа Мелони да отмени забраната, пишат италианските медии.

На този фон продажбите на Stellantis в Италия намаляват, а компанията планира да съкрати работни места. Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в 87-годишната си история, а европейските автомобилни концерни може да платят глоби на обща стойност €15 милиарда, ако не успеят да изпълнят амбициозните климатични цели на ЕС.

Германия казва "не" на забраната за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене?

Германия казва "не" на забраната за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене?

Евродепутатите гласуваха забрана за продажба на конвенционални автомобили в ЕС от 2035 година