В четвъртък Mercedes-Benz смекчи очакванията за търсенето на електрически превозни средства и заяви, че ще обнови гамата си от двигатели с вътрешно горене през следващото десетилетие. По този начин престижния германски бранд стана поредния производител на автомобили, който отбелязва по-слаб от очаквания апетит за превозни средства с батерийно захранване, пише Reuters.

Сега компанията предвижда продажбите на електрифицирани превозни средства, включително хибриди, да представляват до 50% от общия брой до 2030 г. А това е голяма стъпка назад от предишната амбиция да се подготви за изцяло електрически продажби до 2030 г., която беше обвързана с условието за благоприятни пазарни условия.

Балонът при електромобилите се спука

Балонът при електромобилите се спука

Пазарна стойност за $1,4 трилиона беше заличена през последните години

Изпълнителният директор Ола Каелениус предупреди към края на миналата година, че Европа вероятно няма да е готова до 2030 г. за изцяло електрическа гама, като множество проучвания показват, че клиентите се въздържат поради редица причини, включително липса на инфраструктура за зареждане и привлекателни електрически модели.

Mercedes-Benz иска клиентите и инвеститорите да знаят, че е в добра позиция да продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене и е готов да актуализира технологията през следващото десетилетие, каза още шефът на компанията.

Текущите планове за актуализации означават, че "ще имаме почти нова гама през 2027 г., която ще ни отведе в 2030 г.", каза Каелениус.

Акциите на производителя на луксозни автомобили поскъпнаха с 5,9% след новината, подкрепена и от програма за обратно изкупуване на акции на стойност 3 милиарда евро (3,3 милиарда долара), представена късно в сряда.

План Б: Три европейски автомобилни компании може да се обединят, за да оцелеят в ерата на електромобилите

План Б: Три европейски автомобилни компании може да се обединят, за да оцелеят в ерата на електромобилите

Предизвикателствата, пред които са изправени са големи

Докато производителите на автомобили и доставчиците залагат много на бъдещото търсене на електрически превозни средства, инвестициите в капацитет и технологично развитие изпреварват действителното търсене на EV, засилвайки натиска върху компаниите да намалят разходите, отбелязва Ройтерс.

Бавният икономически растеж, тесните места във веригата за доставки и търговските напрежения между Китай и САЩ и Европейския съюз също натежаха върху перспективите на Mercedes-Benz за 2024 г., посочи автомобилният производител, прогнозирайки по-ниска възвращаемост на продажбите в подразделението си за автомобили и ванове.

Продажбите за първото тримесечие вероятно ще бъдат под нивото от предходната година, се казва в съобщението.

Продажбите на електрифицирани превозни средства, включително хибриди, се очаква да останат на приблизително 19-21% от общите, каза Mercedes-Benz, в съответствие с докладите в цялата индустрия за по-бавен растеж на търсенето на EV.

Tesla се присъединява към GM и Ford да забавят производството на електромобили: Причината

Tesla се присъединява към GM и Ford да забавят производството на електромобили: Причината

"Хората се колебаят да си купят нова кола, ако има несигурност в икономиката", каза Мъск

Производителят на луксозни автомобили отчете коригирана възвръщаемост на продажбите в своето автомобилно подразделение от 12,6% за 2023 г., в съответствие с прогнозата му, тъй като инфлацията и разходите, свързани с веригата за доставки, както и недостигът на компоненти изядоха печалбите му.

За 2024 г. компанията заяви, че очаква по-ниска коригирана възвращаемост от 10-12% за леки автомобили и 12-14% за ванове, което е спад от миналогодишните 15,1%.

Компанията повиши средната си цена с 2% до 74 200 евро и увеличи разходите за изследвания и разработки за бъдещи технологии като своята платформа MB.OS.

Печалбите на групата преди лихви и данъци паднаха до 19,7 милиарда евро от 20,5 милиарда евро миналата година въпреки ръста на приходите с 2%.