БДЖ - Пътнически превози" е все по-близо до закупуването на вагони втора употреба от германските железници Deutsche Bahn. Както Money.bg писа в началото на януари, българските железници преговарят за над 50 вагона от Германия.

Сега БДЖ стартира процедура за договаряне, като от нея става ясно, че ще бъдат закупени 76 вагона с обща стойност от над 29,7 милиона лева без ДДС. Ще бъдат закупени общо 66 второкласни вагона, като 6 от тях са оборудвани за превоз на трудно-подвижни лица. Останалите 10 вагона са тип бистра.

Снимка 527175

Deutsche Bahn предлага цена от €200 000 без ДДС за един пътнически вагон.

"Целта е реформа на БДЖ, която трябва да доведе до модернизиран подвижен състав на европейско ниво", заявиха за Money.bg от държавните ни железници.

"БДЖ-Товарни превози" е на загуба от над 8,7 млн. лв. за миналата година

"БДЖ-Товарни превози" е на загуба от над 8,7 млн. лв. за миналата година

Влошеният финансов резултат се дължи основно на намалените приходи

По информация на Money.bg, след 15 март ще се направят  стъпки към официалното подписване на договора между българското дружеството и германските железници.

Означават ли модерните вагони високоскоростни български влакове?

За жалост, краткият отговор на този въпрос е не. Новите германски машини са мощни, модернизирани са и доскоро са били в експлоатация от Deutsche Bahn по линиите "Intercity". Подвижният им състав е за скорост до 200 км/ч, но тази скорост няма как да бъде развивана в България.

Прчината е в инфраструктурата на железопътните линии у нас, които към момета трудно позволяват вдигането на повече от 90-100 км/ч.

Добрата новина е, че все пак чрез доставката от Германия БДЖ ще модернизира над 20% от подвижния си състав, използван в момента, който е на възраст от над 40 години.

БДЖ иска да закупи 70 германски влака втора употреба от Deutsche Bahn, развиващи 200 км/ч

БДЖ иска да закупи 70 германски влака втора употреба от Deutsche Bahn, развиващи 200 км/ч

Новината идва след провала на сделката с китайските двуетажни влакове