Освен като изпълнителен директор на Tesla и SpaceX, Илън Мъск e известен със своята ексцентричност, прямота и нестандартни визии за бъдещето. Каквото и да прави Мъск едно е сигурно и то е, че не си губи времето и успехът не закъснява. Когато цената на акциите на производителя на електромобили скочи през 2020 г. той дори успя за кратко да изпревари Джеф Безос начело на класацията на най-богатите хора в света.
Ето няколко урока, които можем да почерпим от милиардера, събрани от Entrepreneur.
- Ако паднете, станете отново
Както всички успешни хора, така и Мъск е имал неуспехи. Той започва кариерата си на главен изпълнителен директор на собствената си компания Zip2. По-късно, когато компанията му X.com се слива с Confinity, за да стане PayPal, той е отстранен като главен изпълнителен директор.
Небезизвестен факт е и, че компанията му Space X беше на ръба на фалит неотдавна. Но нищо от това не поколебава Мъск да продължи напред.
В бизнеса нищо не може да се планира до последната подробност. Ако успеете да преодолеете егото си и да разберете уроците от неуспехите, които са ви застинали, ще стигнете далеч.
2. Работете за името си
В много отношения Мъск е по-известен от компаниите, които е основал. Това е така, защото той разбира значението на това да се работи за имиджа и името. Когато се рекламирате в дадена област, е добре да сте разпознаваеми не само с продукта или услугата, които предлагате. Ако потенциалните клиенти познават вас, а не само бизнеса ви, определено разполагате с много ценен актив.
3. Бъдете различни
Мъск не е типичният изпълнителен директор. Той комуникира в Twitter и едовно казва това, което мисли, вместо да публикува съобщения, написани от PR екипи, каквато е практиката на повечето директори на публични компании. Това понякога може да му изиграва лоша шега, но едно е сигурно и то е че той се откроява.
Ако правите нещата така, както всички останали, ще получите резултатите, които всички останали получават. Ако искате да бъдете изключителни, трябва да сте различни и да рискувате да допуснете грешки. Да бъдете различни от другите може да окаже реално влияние върху растежа на вашия бизнес.