Коронавирусът уплаши всички - от млади до стари по целия свят, но най-вероятно е младите хора да променят финансовите си навици на фона на тревожните новини за глобалната пандемия.

Именно младите хора се опитват използват постиженията на дигиталните технологии, за да не напускат дома си и да не се сблъскат с потенциални носители на вируса.

Те използват онлайн търговци, сайтове и приложения, които позволяват да правите покупки и да намирате развлечения и социално общуване , без да напускате дома си.

Но както показват американски проучвания, младите хора в САЩ са загрижени и за финансовата страна на лечението. В случай на вирусна инфекция, те не са сигурни, че могат да си позволят всички необходими разходи. В този случай те са готови да поискат пари от роднина или да вземат заем от банка.

Не всички обаче се плашат от коронавируса. Има такива, които са готови да се възползват от шанса да видят света: купуват силно поевтинели самолетни билети и планират пътувания.

5 примера за това как коронавирусът промени финансовите навици на младите хора в САЩ и по света.

Снимка 398950

Източник: iStock

1. Намаляват разходите, подготвяйки се за вероятната финансова криза, свързана с разпространението на вируса

Младите хора по света намаляват разходите, опасявайки се от икономическите последици от коронавируса, по-специално от рецесия в икономиката.

Освен това експертите отбелязват, че представители на почти всички поколения са загрижени за заплахата от коронавирус, но именно младите хора са променили най-вече финансовите си навици.

Много от тях не просто намаляват разходите, но започват да отменят някои от тях за всеки случай , ако станат един от заразените и не могат да си позволят скъпо лечение.

Снимка 453149

Източник: iStock

2. Младите хора се опитват да не ходят по магазини

По-вероятно е младите хора да използват приложения и сайтове за пазаруване, за да излязат възможно най-малко и следователно да намалят вероятността да се натъкнат на носител на вируса. Според американски експерти 40% от младите хора са по-малко склонни да пазаруват в магазините, а още 30% заявиха, че ще пазаруват онлайн.

Тези покупки включват все по-често и снабдяването с храни. По принцип в тази област се наблюдава значително нарастване в последно време - купуването на храна онлайн с доставка до дома става много популярно в целия свят.

3. По-вероятно е младите хора да използват приложения за доставка на стоки или други услуги

Според проучвания 30% от американските младежи са по-склонни да използват приложения, които предоставят услуги за доставка или други услуги онлайн.

Освен това приложенията, които предоставят безконтактни услуги за доставка на храна, станаха популярни. В този случай куриерите оставят продуктите под вратата или на мястото, където клиентът казва да достави. Купувачите взимат покупки при тяхно удобство.

Снимка 351341

Източник: iStock

4. Готови са да използват алтернативни източници на плащане за медицински разходи, свързани с коронавирус

Почти половината от застрахованите американци вярват, че не могат да си позволят да се заразят с коронавирус, тъй като спестяванията им не са достатъчни за лечение. Въпреки това именно младите хора са най-загрижени за цената на лечението от новата болест.

Сред младите хора на възраст от 18 до 34 години само 35% са сигурни, че ще могат да си позволят разходите, свързани с лечението на коронавирус. За сравнение, сред тези на 55 и повече години, само 24% не се притесняват от разходите за лечение.

Освен това хората на възраст между 18 и 34 години са готови да вземат пари от членовете на семейството или да вземат заем от банка, ако се нуждаят от допълнителни пари за лечение.

Снимка 452644

Източник: iStock

5. Някои хора купуват евтини билети и пътуват

Въпреки факта, че много хора отменят пътуванията, предават билети или променят датите и дестинациите, има и такива, които не се страхуват от коронавируса. Те се възползват от тази възможност и купуват по-евтини самолетни билети.

Сега, когато епидемията от коронавирус е в разгара си, много авиокомпании намаляват цените на билетите и предлагат по-гъвкави условия за закупуване на билети до определени дестинации.