Няма индикации за намаляване на цените на самолетните билети, като причината за това е рестриктивната политика на европейско ниво. Това заяви на пресконференция изпълнителният директор на "България Еър" Бистра Маринкова, цитирана от БТА.

Тя посочи, че авиокомпаниите дължат квоти за вредни емисии с борсова цена, а от началото на 2025 г. националният превозвач и сходните по мащаб с него са длъжни да зареждат т.нар устойчиво гориво, което е по-скъпо.

Поскъпващите цени на самолетните билети засилват надеждите за печалба на авиокомпаниите

Поскъпващите цени на самолетните билети засилват надеждите за печалба на авиокомпаниите

Очаква се европейските авиопревозвачи да отчетат 12 на сто годишно увеличение на нетната печалба на пътник

"Забранено е танкирането на гориво по икономически причини, което означава, че ако тук цената е по-ниска, отколкото в Прага или обратното, не може да заредиш гориво на по-ниската цена и да се върнеш с него, обясни Маринкова. На всяко едно летище наземните оператори имат актуализация на цените. Всичко това няма как да води към намаляването на цените на самолетните билети", обясни още изпълнителният директор на "България Еър".

Тя обаче подчерта, че националният превозвач има и "мисия, която понякога остава незабелязана за хората" - стотици безплатни билети за хора със здравословни проблеми, като на нито един човек не е отказан такъв.

Добра година за гражданската ни авиация

Изминалата 2024 г. беше добра за българската гражданска авиация, каза Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании.

Годината бележи ръст от 3,7% на пътниците в международни полети в България, уточни главният секретар на асоциацията Йовко Йоцев. Растат и пътниците по търговски полети (в които влизат както международните, така и вътрешните линии), като вече са достигнати 95% от предпандемичните нива или близо 11,378 млн. пасажери.

"България Еър" посрещна седмия си модерен нов самолет Airbus A220-300

"България Еър" посрещна седмия си модерен нов самолет Airbus A220-300

Тези самолети предлагат на пътниците по-просторна и тиха кабина и повече удобства

Столичното летище се откроява като особено важно летище за свързаността на страната с около 70% от всички пътници по международни полети и почти 11% увеличение на този показател спрямо 2023 г., посочи Йоцев. Общо 7 658 201 са пътниците, преминали през летището в София през 2024 г. Това е 12,7% увеличение спрямо 2019 г. Миналата година броят на пътниците по търговски полети на летището във Варна е 1 536 472, на летището в Бургас - 1 786 658, посочи още Йовко Йоцев.

В края на 2024 г. активно действащи са 12 въздушни превозвачи с валиден оперативен лиценз, посочи Светослав Станулов. Въздухоплавателните средства, с които българските авиокомпании оперираха през 2024 г., са 80 - 59 пътнически и 21 карго.