Китай бе последният пазар, на който стъпи хитовата лента „Междузвездни войни: Силата се пробужда“. Седмият епизод от популярната поредица успя да спечели публиката в азиатската страна още с дебюта си през уикенда, съобщи СNN.
Приходите от продължението на продукцията на Disney, чиято премиера във втория по големина филмов пазар в света бе в събота, достигнаха 53 млн. долара в Китай през уикенда.
Продажбите от 33 млн. долара в събота маркираха най-голямата премиера в Китай за американската компания за забавления Disney.
В Северна Америка кинопродукцията събра 41,6 млн. долара през изминалите събота и неделя. Това ѝ отрежда челната позиция за четвърти пореден уикенд.
Научнофантастичният филм е генерирал общо около 812 млн. долара в САЩ. Така най-новият епизод от поредицата е единствената лента в историята, която е направила над 800 млн. долара в страната.
Преди последния уикенд витаеше известна несигурност около представянето на „Силата се пробужда“ в Китай, където историята на епизодите не е толкова позната. Въпреки това Disney не спести усилия за рекламирането на филма в страната. Тя дори разположи 500 щурмоваци по протежението на Великата китайска стена през октомври, за да промотира кинолентата.
„Макар че Disney усилено пласира филма в Китай и се очаква силна възвръщаемост, франчайзингът и познаването на марката все още са нови за китайската култура в сравнение с по-голямата част от света“, заяви Шон Робинс, старши анализатор в BoxOffice.com.
Досега „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ е събрал над 1,73 млрд. долара в световен мащаб. През миналата седмица филмът надмина „Аватар“ от 2009 г. и се превърна в най-касовата лента в историята на Северна Америка.