В Русия по време на карантина заради пандемията от коронавирус - от 30 март до 21 юни - онлайн заявките за денонощна доставка на алкохолни продукти в Русия са нараснали три пъти в сравнение със същия период на 2019 г., пресметна Центърът за мониторинг на оборота на алкохолни продукти .

Пикът на заявките е бил през април (повече от 36 хиляди на ден), - се посочва в проучване, цитирано от ТАСС . Открити са били и нови канали за продажба и доставка на алкохолни продукти - чрез различни мобилни приложения и нов тип услуги на магазините.

Най-популярната алкохолна напитка през периода на изолация в Русия е била бирата.

На второ място е виното, следвано от водка, сайдер и коняк. До такива изводи стигнаха специалистите на компанията Takskom, като анализираха фискалните данни за продажбата на алкохол от март до май 2020 г. Техният обем възлиза на повече от 18 милиарда касови бележки, пише vesti.ru.

В нелегалните онлайн продажби на алкохол водещи сред регионите са Москва, Московска област, Санкт Петербург, Забайкалска територия, област Свердловск. Най-често предложенията за нелегална продажба и доставка на алкохол се публикуват в социалните мрежи (69%) и месинджъри (18%), в еднодневни уебсайтове (9%), в блогове (2%), във форумите и микроблогове (по 1% всеки),

Силният алкохол привлича все по-малко руснаци, а консумацията на вино нараства.

В доклад за руския пазар на вино се казва, че тенденцията за намаляване на консумацията на силен алкохол в полза на вината продължава от няколко години. През 2020 г. ръстът на продажбите на вино спрямо миналата година възлиза на 5,7%. В същото време продажбите на твърд алкохол е спаднал с над 16 на сто.

Виното се превърна в популярна алкохолна напитка и по време на карантинния период - продажбите на винени продукти изпревариха тези на твърдите алкохолни напитки с над 9%.

За аналитичния доклад са използвани данни от търговски вериги, Федералната митническа служба, Министерството на земеделието, Федералната служба за регулиране на пазара на алкохол и данни от Центъра за оценка на поведението на потребителите на "Роскачество".