Stoli Group USA, собственик на едноименната водка, подаде документи за фалит поради намаляло търсене на спиртни напитки, мащабна кибератака, която е засегнала операциите им и дългогодишни съдебни битки с Русия, пише CNN.

В заявленията компанията посочва, че изпитва "финансови затруднения" и има между 50 и 100 милиона долара задължения. Водката Stoli и бърбънът Kentucky Owl ще продължат да бъдат налични в магазините, докато тече процедурата. Тя се отнася само за американския й бизнес.

Един от най-големите руски производители на водка продава бизнеса си

Един от най-големите руски производители на водка продава бизнеса си

От АСГ твърдят, че търсят само допълнителен инвеститор

До 2022 г. Stoli се продаваше като Stolichnaya в САЩ, но името беше променено след инвазията на Русия в Украйна и бойкотите срещу руски марки водка. Основателят на Stoli Group, милиардерът Юрий Шефлер, бе изгонен от родната си Русия през 2000 г., тъй като беше сред противниците на набиращия скорост по това време Владимир Путин.

Водката дълго време се рекламираше като руска, но производствените й мощности се намират в Латвия от няколко десетилетия. Stoli Group е подразделение на базираната в Люксембург SPI Group, която притежава и други марки спиртни напитки и вина.

Емблематичната водка Żubrówka отново принадлежи на поляците

След десетилетие в руски ръце: Емблематичнa маркa водка отново принадлежи на поляците

От няколко месеца вносът и дистрибуцията в САЩ се извършват от полска компания

"Stoli Group е била мишена на Руската федерация, откакто е създадена преди почти 25 години. По-рано тази година компанията и нашият собственик бяха посочени от руската държава като "екстремистки групи, работещи срещу интересите на Русия," заяви в официална позиция главният изпълнителен директор на Stoli Group Крис Колдуел, в изявление.

Продължаващата съдебна битка с руското правителство в съдилища по целия свят е принудила Stoli да похарчи "десетки милиони долари".

Колдуел също така заяви, че глобалните операции на Stoli са били "жертва на злонамерена кибератака," която е принудила компанията да работи "изцяло на ръка, докато системите бъдат възстановени."

КЗК разреши на Coca-Cola HBC да купи марката водка Finlandia

"Зелена" светлина: Водка Finlandia и минерална вода "Банкя" ще имат един собственик

Сделка за $220 милиона

Тези специфични за компанията проблеми се комбинираха с факта, че просто хората днес не пият толкова твърд алкохол, колкото по време на COVID локдауните, като пазарът е особено слаб през последните две години. За бизнес с разклатено здраве това е смъртоносен коктейл от проблеми.