В настоящата криза начинът, по който дефинираме лидерството, се нуждае от актуализация. Основните компетенции на великите лидери не са се променили - те все още се нуждаят от стремеж към успех, издръжливост и усет за правилните стратегии. Това, което се промени обаче е осъзнаването на междуличностните умения, необходими, за да сте добър лидер и да създавате добри ръководители.

Forbes прави проучване като пита членове на мрежата Mogul за лидерските качества, които според тях са най-важни. Като се има предвид състоянието на света, всички ние трябва да оценяваме начина, по който общуваме помежду си. Ето петте умения, които те подчертаха.

 1.Емпатия

Няма грешка - съпричастността е номер едно в този списък. Въпреки че може да е лесно да се държиш учтиво с човека от отсрещната страна във видео разговор, учтивостта не вдъхновява служителите.

Учтивостта е добра практика, но независимо дали участвате в продукти, човешки ресурси, продажби, маркетинг, целта на вашата организация трябва да бъде да повлияе положително на хората, с които работите, и на клиентите, които обслужвате. Единственият начин да направите това е да емпатията. Споделяйте, слушайте, намерете общ език и се свържете. Поставете се на тяхно място и се опитайте да разберете как се чувстват.

Това не значи, че Zoom срещите трябва да са терапевтични сесии, но нашите показатели разчитат на способността ни да намерим общ език и да се свържем с потенциални бизнес сътрудници. След като установим истинска връзка, тогава можем да обсъждаме бизнеса.

 2.Уязвимост

Ако сте фокусирани върху това как вашата организация оказва влияние върху живота на хората, тогава ще знаете какво е да чувстваш гордост, радост, изтощение, гняв и др. Настоящият ни глобален климат е най-малкото стресиращ, така че ако хората от екипа видят, че лидерът им също е човек, това ще ги накара да работят по-усилено.

 3.Търпение

Ако обичате това, което правите, проявяването на търпение към хората, които ви помагат, не би трябвало да представлява проблем. Да бъдеш търпелив е възможност да предоставиш възможност на екипа да се научи.

Тъй като т. нар. поколение Z влиза в работната сила, те ще имат известни пропуски в образованието си поради нарастването и на онлайн обучението. Има много възможности за повишаване на уменията им (като курсове за Hubspot, LinkedIn или Mogul Learning) и насърчаването им да продължат образованието си ще донесе дивиденти.

 4.Смирение

Една мъдра мисъл гласи, че: "Най-добрите лидери са онези, за които хората едва ли знаят, че съществуват." Да предположим, че сте лидер, който обича похвалите - повече сила за вас. Но най-добрите лидери са тези, които открояват другите, особено не е нужно да правят това. Този тип лидери, са тези, които постигат най-много успех.

 5.Щедрост

Щедростта е най-недооценената бизнес стратегия. Ако колега поиска няколко допълнителни минути след видео обаждане за няколко уточняващи въпроса, бъдете щедри с времето си. Ако някой, който работи за вас, би искал да ви зададе няколко въпроса за това как сте се развивали в кариерата си, бъдете щедри и споделете вашите знания.

Щедростта е и най-сигурният знак за увереност. Споделянето на наученото значи да кажете на света, че знанията, които притежавате, могат да се усвоят.