10 компании пожелаха да строят втората фаза от Западната дъга на Околовръстния път на София. Това стана ясно по време на отваряне на офертите на дружествата за изграждането пътя, провело се в сградата на Агенция "Пътна инфраструктура".

Участъкът започва от пътен възел "Стефансон" в близост от село Волуяк, продължава към п.в. Ломско шосе и ще се присъедини с друг пътен възел към престоящата Северна скоростна тангента.

По-рано днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова заяви, че за отучждително процедури по трасето на тангентата са предвидени 3.2 млн. лева. Това е втори търг за участъка след като първия бе отменен след решение на Комисията за защита на конкуренцията от миналата година.

Трасето е с дължина 5.5 км, като индикативната стойност е малко над 92 млн. лева. Проектната скорост е 80 км/ч. След като бъде избран строителят ще има възможност да изгради обекта за срок от около година, защото в края на 2015 г. спира разплащането на европейски средства по стария програмен период и може да се окаже, че трасето трябва да бъде изцяло финансирано със средства от държавния бюджет.

Избирането на строител ще стана на база икономически най-изгодната оферта, като цената ще има 60% тежест. В момента в напреднала фаза на строителство е първият участък на западната дъга, който е от възела за АМ "Люлин" до река Какач.

Подалите оферти участници са:

1. ГБС  Инфрастуктурно строителство -

2. Консорцум ХСП инвест С3с участници:-Пътстрой Бургас-Ск 1

3 Пътстрой-Хидрострой-АБ Инвест НН3. Консорцуим Западна дъга 2015:-Пътстрой 92 АД-Пътища и съоръжения ЕАД

4. Обединение СОП Запад -Трейсгруп Холд-Станилов

5. ДЗЗД Витоша 2014-Инжстрой инженеринг-Автомагистрали Хемус АД

6. ИСА 2000 ЕООД

7. Консоржцум Страбаг-Страбаг АГ-Щрабаг АГ

8. Серениссима Конструциони СПА

9. ДЗЗД Европейски пътища-Джи пи груп ООД-Автомагистрали Черно море АД-Пътстрой инженеринг АД

10. ДЗЗД Волуяк-ПСТ Груп ЕАД-ПонСтрой Инженеринг ЕАДОчаква се ценовите оферти да бъдат обявени до месец