Американските пазари започнаха деня с намаление, начело с финансовите компании, след като от МВФ обявиха, че краят на кредитната криза е все още далеч.

Citigroup и Bank of America поведоха фирмите от банковия сектор в спада на цените на акциите, а Verizon Communications, вторият по големина телефонен оператор в САЩ започна сесията с понижение до четиримесечен минимум, след като отчете по-голямо от очакваното намаление на стационарните абонаменти в страната.

Tyson Foods, вторият по големина производител на пилешко отчете спад в пазарната си капитализация, след като докладва намаление на печалбите с 92% за първата половина на годината, заради високите цени на царевицата.

Близо половината компании, включени в Standard & Poor's 500 отразяват в прогнозите си за третото тримесечие очаквания за спад на печалбите, което се отразява и на цената на акциите им.

Спада на пазара беше ограничен от Kraft Foods, след като вторият по големина производител на храни в света обяви печалби за второто тримесечие, по-високи от прогнозираните от анализаторите на пазара.

Индексите на всичките 10 индустриални сектора включени в S&P 500 отчитат намаление през тази година, водени от спада на оценката на акциите на финансовите компании с 29%.

Широкият индекс на американските компании Standard & Poor's 500 отвори на 1 257.76 пункта и в средата на сесията достигна 1 242.75 пункта или с 1.19% понижение от петък.

Индексът на американските топ компании DJIA покачва с 1.72% до 11 174.64 пункта.

Технологичният индекс NASDAQ COMPOSITE се движи с понижение от 1.30% до 2 275.66 пункта.

Акциите на Citigroup отчитат понижение до $17.800 или с 5.570% спад спрямо нивото в края на търговията в петък.

Bank of America поевтинява с 2.874%, до $28.730 за акция, спрямо ниво на отваряне от $29.340.

Tyson Foods отбелязва намаление с 5.853% , до $15.28, при ниво на отваряне от $14.740 за акция.

Verizon Communications поевтинява до $33.66 или с 2.293% спрямо края на търговията в петък.

А Kraft Foods поскъпва с 4.527%, до $30.710 за акция, след като от компанията отчетоха ръст на нетните приходи за второто тримесечие с 3.5% до $732 милиона или 48 цента на акция, спрямо $707 милиона или 44 цента, година по-рано, като приходите на компанията за храни са се повишили с 21% до $11.2 милиарда.