Издаденият индивидуален административен акт № 827 от Комисия за защита на потребителите (КЗП) по повод пилешки бутчета в "Кауфланд" ще бъде оспорван от страна на фирмата по административен ред. Считаме, че въпросният акт, с който ни се вменява, че предоставяме подвеждаща информация на потребителите, е незаконосъобразен и неправилен, твърдят от веригата в изпратено до медиите съобщение.

Според ПР спеациалиста на "Кауфланд" в същия ден са продавани в хипермаркет Кауфланд както български пилешки бутчета, така и холандски. Стоката от Холандия отговаря на всички изисквания за свежест, транспортирана е и съхранявана според всички изисквания и европейски стандарти за транспортиране и съхранение.

Няма санкция по отношение качеството на продаваните пилешки бутчета от контролния орган Българска агенция за безопасност на храните (БАБХ), чийто представители са присъствали на съответната проверка заедно с представители на КЗП, уточняват от веригата магазини.

Не може и да се говори за подвеждаща реклама на сайта ни или във вестник Кауфланд, където рекламираме пилешки бутчета и не сме посочвали страна на произход България. Прилагам страницата на вестник Кауфланд от 11.07.2011 г.

По-рано през деня КЗП разпространи съобщение, че председателят на комисията е забранил на "Кауфланд България ЕООД енд Ко" да заблуждава потребителите, като им предлага холандски охладени пилешки бутчета, които представя за български. В търговския обект върху допълнително залепен етикет пред стоката за страна на произход е посочена България, а върху етикетите на опаковката с цената за всяка отделна разфасовка има етикет, който сочи за доставчик фирмата "Пилко ЕООД", уточняват от КЗП.

Информацията за българския произход на пилешките бутчета оказва влияние върху потребителя да ги предпочете пред тези на конкурентни фирми, тъй като оставя впечатлението, че стоката е прясна, а транспортът от Холандия изисква време и специални условия на съхранение, пише в съобщението на КЗП до медиите.