"Параходство БРП" е един от лидерите сред компаниите, занимаващи се с речно плаване по река Дунав.
Петата най-голяма компания за речно плаване по Дунав, "Параходство Българско Речно Плаване" АД е създадена през март 1935 г. като редовна пътническа и товарна линия по Дунав между пристанищата Русе и Видин. Компанията стартира под името "Речно крайбрежно плаване" като на 31 май 1940 г. се трансформира в "Параходство Българско Речно Плаване" и в следващите години разширява своята дейност като допълнение към своята растяща флота.
При започването на Втората световна война през 1939 г., "Параходство БРП" притежава висококачествени плавателни съдове от които четири товарни и хладилни кораби, три луксозни пътнически кораба, фериботна платформа за превоз на вагони и пътници между България и Румъния, влекачи и катери. След края на войната компанията започва строителството на редица кораби в българските корабостроителници в градовете Русе, Бургас и Варна, както и в някои други европейски корабостроителници.
В началото на 90-те години на 20-ти век организационната флотилия на "Параходство БРП" значително се разраства – повече от 300 кораба от които тласкачи, пътнически кораби, отворени и затворени катери, нефтени танкове, специализирани катери и ро-ро катери.
Понастоящем, "Параходство БРП" е стабилна и известна компания, лидер в корабоплаването в България и една от най-престижните, опериращи по река Дунав.
Дунав е най-дългата река в ЕС и втората по дължина в Европа след река Волга. Дунав извира от платото Баар в планината Шварцвалд в Германия, както и двете значително по-малки реки Бригах и Брег. Трите реки се сливат в немския град Донауешинген, което се приема за същинското началото на река Дунав, която тече в източна посока в продължение на близо 2850 км., минавайки през четири централни и източни европейски столици, докато се влее в Черно море чрез Дунавската делта в Румъния и Украйна.
След изграждането на канала Рейн-Майн-Дунав през 1992 г. реката става част от трансевропейски воден път от Ротердам на Северно море до Сулина на Черно море. През 1994 г. Дунав се приема за един от десетте трансевропейски транспортни коридори, маршрути в Централна и Източна Европа, които са изисквали огромни инвестиции в продължение на следващите 10 години. Изпълнителния директор Драгомир Кочанов обясни, че: "Нашата компания притежава 75-годишен опит в транспортирането на стоки, агентиране и брокерски услуги по река Дунав, от Сулина до Регенсбург и транспортиране по канала", при интервюто си с Venture. "Предпочитаме да работим по Дунав, защото това е реката, на която започнахме. Ние сме в Долнодунавския регион, като управлението е разположено на Русенското пристанище и на 500 км. от Черно море. От икономическа гледна точка е по-добре да се транспортира от Долнодунавския регион към Горнодунавския регион, немския регион, като времето за пътуване е твърде дълго по канала."
"Параходство БРП" транспортира карго кораби сред държавите по р. Дунав и между Западна и Източна Европа – от Сулина и Констанца на Черно море до Мейн, река Рейн и обратно. Внася и изнася от десетте държави, граничещи с р. Дунав. Преди 3 години компанията беше изцяло държавна собственост, но от лятото на 2006 г. тя става изцяло частна компания. През 2009 г. "Параходство БРП" увеличава своята флотилия с 6 нови плавателни съда – всеки с капацитет 2000 тона – построени в собствената й корабостроителница. В следващата година компанията вече се насочва към разширение чрез придобиване, търсейки всякакви възможности на пазара, предоставени от глобалната финансова криза. В средата на февруари 2010 г. "Параходство БРП" подписа договор за покупката на малка компания с 4 кораба по р. Дунав. "Има много компании, които срещат трудности поради свиването на кредитния пазар, затова ние сме отворени към всякакви възможности, които се предоставят, да закупуваме конкурентни компании и кораби" – коментира Драгомир.
Благодарение на този решителен и изобретателен подход, "Параходство БРП" запазва своята благоприятна позиция и стабилност във финансовата криза – качеството и издръжливостта на компанията са значителни. Както отбеляза Драгомир, когато икономическото понижение беше в пълна сила миналата година: "Ние имаме повече от 200 клиента, много добър търговски отдел в компанията и добре обучен персонал. Много амбициозни и самоуверени, хората, които работят при нас постигат резултати. Ние работим на международно равнище, без да сме зависими само от българския пазар – работим между три държави и за нас целият Дунав е важен. По тази река има интересни държави като Австрия и Германия, много добре развити, и ние правим всичко възможно, за да бъдем като тях, защото България е развиваща се държава и пазар."
На 17 март 2010 г. "Параходство БРП" ще празнува 75-тата си годишнина. С последните си действия, които поддържат увеличаването на капацитета на България като цяло и амбициозния подход на компанията, "Параходство БРП" може да се стреми към още 75 проспериращи години на положително развитие, базирано край р. Дунав.
/Фирмена информация/
Архив
/
"Параходство БРП" е един от лидерите сред компаниите, занимаващи се с речно плаване по река Дунав.