Разследваната за данъчни измами банка ще финансира строителството на магистрала "Тракия".
Това е португалската Банко Ешпирито Санто (Espirito Santo). Тя ще кредитира строежа на аутобана ни заедно с Ю Би Ес, съобщи вестник "Диариу економику", като се позовава на президента на строителната компания МСФ Карлос Фортунато, пише в."Стандарт".
Както писа Money.bg, при мащабната операция в началото на ноември м.г. в испанския клон на френската Национална банка на Париж(Banque National de Paris), португалската банка Espirito Santo и две испански финансови инстутции бяха замразени сметки със суми общо около 1,5 млрд евро.
Фирмата, заедно с "Лена", "Сомаг" и държавните "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали", трябва да доизгради и стопанисва пътя между София и Бургас.
Португалската банка бе разследвана от испанските власти по подозрения за укриване на големи суми пари на остров Мадейра.
Репутацията на институцията беше опетнена и от подозрения за пране на милиарди евро от авоарите на чилийския диктатор Аугусто Пиночет.
При подписването на анекса към договора за концесията на магистрала "Тракия" миналия четвъртък, министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов не съобщи кои банки ще финансират строителството на магистралата, но уточни, че много от кредитните институции проявяват интерес.
Според сделката консорциумът ще построи и рехабилитира 443 км магистрала от София до Бургас на средната цена от 2.7 млн. евро за километър.
Автомагистралата трябва да бъде завършена в рамките на три години, като се предвиждат отделни участъци от магистралата да бъдат пускани поетапно за да се облекчи трафика между столицата и българското черноморие.
theteacher
на 04.05.2007 в 15:11:11 #12.7 млн евро на километър = 2700 евро на линеен метър - 4 платна по 3 метра плюс 2 сервизни по 2 метра плюс 2 метра канавки и мантинели = 18 метра - 2700 евро делено на 18 м. прави точно 300 лв на квадратен метър. Един кубик бетон е 70 лв, един линеен метър бордюр е 3 лв.. Скоро пътувах по най-новата отворена отсечка и качеството на пътя е под всякаква критика - целият път е абсолютно неравен и на вълни. Километъра се остойностява на 2 700 000 евро, но качеството му абсолютно не отговаря на тази сума.