JADA обвини за спада наличието на един по-малко продажни дни в месеца, в сравнение с миналата година и обяви, че за април на продажбите се увеличи вследствие на данъчните промени.
Продажбите на Тойота е намаляха 2,8%, докато при Нисан спада е с 11,4%, но Хонда, отбелязва 5,1% повишение.
Като цяло се били продадени 221377 автомобила, изключвайки тези до 660 кубика.
Нивото на продажбите за май е около половината от върха, постигнат през 1990 г., заявиха от JADA.
Освен падането на продажбите в Япония, Тойота очаква понижаване на прогнозния растеж на продажбите си и в САЩ, според Файненшъл Таймс.
Президентът на Тойота Кацуаки Ватанабе заяви: "В момента още не сме променили нашия оригинален годишен план, но е възможно да понижим скалата."
Японският производител на автомобили е обезпокоен, че очакваният спад в продажбите на големите превозни средства, като например товарни камиони няма да бъде компенсиран от продажбите на по-малки, по-икономични превозни средства, като хибрида Пирус например.
Спад на автомобилните продажби в Япония
02.06.2008 23:29:47
Abadbobata
на 03.06.2008 в 14:51:15 #1Ами очевидно бе глави. По-голямата кола е по-скъпа и печалбата на компанията е по-голяма, а също и генерираното от нея БВП. По-малката кола е по-ефтина и печалбата по-малка (щото те печелят на %), също и генерираното БВП е по-малко. Дори и да продадът същото количество коло, ама икономично, пак ще са на загуба и пак ще намалее ръста на БВП.