Продажбите на Audi в Китай се свиват през януари, след като луксозната марка на Volkswagen се изправи през затруднения покрай спор с дилърите на най-големия си пазар, пише Bloomberg.

Доставките в страната са паднали с 35 процента в сравнение със стойностите от година по-рано, достигайки 35 181 превозни средства, заявиха от Audi в изявление от вторник.

Глобалните продажби на марката са се стопили с 14 процента до 124 000 коли, като печалбите в Европа и САЩ не успяха да компенсират свиването в рамките на Китай.

"В Европа и Северна Америка успяхме да достигнем до повече клиенти, откогато и да било", сочи ръководителят по продажбите Дитмар Вогенрайтер в изявлението.

"В Китай оставаме оптимисти за бъдещото развитие на бизнеса", допълва експертът.

Спадът през януари задълбочава проблемите на Audi в най-големия в света автомобилен пазар, където за преднината си марката мери сили с конкурентите Mercedes-Benz и BMW.

Конфликтът с китайските търговци на Audi идва в деликатен момент за Volkswagen, която разчита на печалба от втората най-голяма икономика в света, за да спре финансовия удар, който пое заради измамите с вредни емисии.

Търсенето в Китай е било до голяма степен незасегнато от самия скандал, в които участват около 11 милиона автомобила на VW в световен мащаб.

Докато Audi е смятана за най-продаваната премиум марка в Китай с пазарен дял 30 на сто, Mercedes и BMW наскоро отчетоха бърз растеж сред местните купувачи.

Китайските доставки на Mercedes дори скочиха с 39 на сто през януари, надминавайки за пръв път 50 000 коли.