Mazda представи новото поколение на своя седана "6". Има обаче една уловка - автомобилът, който е изцяло електрически, към момента е предназначен за китайския пазар. Точното наименование на колата е Mazda EZ-6, пише Dizzyriders.

Освен под формата на електромобил, колата ще излезе на пазара и с плъгин хибриден вариант. И двата модела са разработени специално за китайския пазар в сътрудничество с местната Changan Automobile. Любопитно е, че автомобилът има гласов контрол за автономно паркиране, който позволява да командвате колата с глас, дори когато сте извън нея.

Към момента компанията не споделя конкретна информация за задвижващите системи, но се знае, че електрическата версия е със задно предаване и ще минава 600 км само с едно зареждане. 

Снимка 663962

Източник: Mazda

Въпреки, че залагат на електромобил, от Mazda не вярват особено в глобалния възход на тези коли. Припомняме, че в края на миналата година изпълнителният директор на Mazda Масахиро Моро коментира, че единствено Tesla има истински успех при електромобилите. Според него, потребителите масово не са убедени в предимствата на електрическите коли, все още нямат достатъчно сериозен пазарен дял на важния американски пазар и все повече производители се задъхват от непродаден инвентар. 

Пред Fortune Моро заяви, че единствено Tesla има реални успехи в сложната среда, докато останалите играчи "не могат да отлепят".

Макар в Китай и Европа електромобилите да са все по-честа гледка, в САЩ ситуацията не е такава. Там Tesla доминира с помощта и на изключително агресивната си ценова стратегия - с над 50% пазарен дял и очаквания на анализаторите поне десетилетия да е безспорен лидер.

На този фон, Mazda вече не продава електромобили в САЩ, след като от единствения предлаган там модел - EV вариант на MX-30, бяха продадени... 66 бройки за цялата 2022 година. Японският производител очаква 25% от новите му коли да са на ток през 2030 г., което е значително по-малко амбициозно в сравнение с европейските и американските производители.

Шефът на Mazda: Само Tesla има успех при електромобилите

Шефът на Mazda: Само Tesla има успех при електромобилите

Компанията на Масахиро Моро продаде само 66 EV автомобила в САЩ през 2022 г.