Потребителите не са убедени в предимствата на електромобилите, те все още нямат достатъчно сериозен пазарен дял на важния американски пазар и все повече производители се задъхват от непродаден инвентар. Така описва ситуацията с прехода към EV мобилност изпълнителният директор на Mazda Масахиро Моро.

Пред Fortune той заяви, че единствено Tesla има реални успехи в сложната среда, докато останалите играчи "не могат да отлепят".

Какъв е ръстът на продажбите на електромобили в света и в Европа

Какъв е ръстът на продажбите на електромобили в света и в Европа

Субсидиите за този пазар все още продължават

Макар в Китай и Европа електромобилите да са все по-честа гледка, в САЩ ситуацията не е такава. Там Tesla доминира с помощта и на изключително агресивната си ценова стратегия - с над 50% пазарен дял и очаквания на анализаторите поне десетилетия да е безспорен лидер.

На този фон, Mazda вече не продава електромобили в САЩ, след като от единствения предлаган там модел - EV вариант на MX-30, бяха продадени... 66 бройки за цялата 2022 г. Японският производител очаква 25% от новите му коли да са на ток през 2030 г., което е значително по-малко амбициозно в сравнение с европейските и американските производители.

Продажбите на електромобили гонят рекорди в САЩ... но Китай и Германия са далеч напред

Продажбите на електромобили гонят рекорди в САЩ... но Китай и Германия са далеч напред

Цените падат, но проблемите с инфраструктурата и достъпността остават

На пазара на електромобили, обаче, се усеща едно цялостно връщане към реалността - цените остават високи, а инфраструктурата за зареждане - недостатъчна. Така, например, Ford отложи инвестиция от 12 млрд. долара в електрическата мобилност, а GM се отказа от плана да произведе половин милион коли на ток до средата на следващата година, отбелязва Business Insider.

Моро също отбеляза в интервюто си, че зарядните станции са голям фактор: "Достигането до нулеви емисии зависи от клиентския избор, но и от социалната инфраструктура".