Mercedes най-после представи дългоочаквания електрически вариант на своя флагман S-класата луксозен седан. И това е хвърляне на ръкавицата към Илън Мъск.

EQS е първият в семейството на Mercedes-Benz, построени върху специална платформа за електрически превозни средства, която сама по себе си беше изградена от гаганта от нулата. Той ще се продава в Европа и САЩ от август, след това в Китай през януари.

Разликите между EQS и S-класата не са само откъм задвижването и платфромата. Целият електромобил изглежда "странно" в контекста на луксозните лимузини на производителя от това семейство, като колата е с най-късия преден капак от всички S-класи, произвеждани някога. Освен това фокусът е значително върху аеродинамиката, като цялата кола, особено в профил, изглежда като гигантска извивка.

Погледната в анфас, EQS също не прилича на S-класата. За разлика от нея, електромобилът загърбва гигантската решетка, която е изключително близка визуално до електрическите му "събратя" EQC и EQА. Над нея е разположена и дневната светлина, под формата на гигантска линия, простираща се по цялата дължина на "решетката". Тук отново производителят дизайнерски залага на технологичния изглед, вместо на стила.

Новата S-класа: Технологиите зад флагмана на лукса

Новата S-класа: Технологиите зад флагмана на лукса

Най-продаваната лимузина на света вече е в шоурумите в България

Същото важи и за стопа, който се простира от край до край на задницата. Това напомня на версиите Maybach S-класа от началото на века. Днес обаче изглежда като заимстване от Porsche Taycan или Audi e-tron GT.

Най-драстичната визуална разлика обаче идва в интериора. Докато воланът между S-класата и EQS е идентичен, таблото е напълно променено. Докато при лимузината с ДВГ имаме централна конзола с огромен тъчскрийн, при електормобила целият преден панел е разделен между три гигантски тъчскрийна. Да, вече и пасажерът има своето пространство за забавление. С него EQS изглежда като един от най-футуристичните електромобили, достъпни за закупуване изобщо.

Снимка 527253

Източник: Planet Car News

Извън визуалните елементи, EQS ще идва стандартно на 19-инчови джанти, а опционално могат да се закупят до 22-инчови такива. Също опционално те могат да са двутонни с цветови избор, уникален за електролимузината.

Окачването е въздушно, както и при S-класата, което би трябвало да осигури изключително комфортна возия. Освен това EQS може да запамети местоположението на дупките или неравностите в пътната настилка, както и стръмните терени и електромобила сам да се повдигне, когато преминава през тях.

Озвучаването се осигурява от Burmester и то може да се използва за елиминиране на шума, идващ от вятъра и гумите в движение. Така и без това изключително добре обезшуменият интериор става още по-тих.

Новата Mercedes-Benz CLS-класа идва с още повече стил догодина

Новата Mercedes-Benz CLS-класа идва с още повече стил догодина

CLS 450 със задно задвижване и CLS 53 AMG слизат от производство

При моторите имаме базова версия EQS 450+, която има само един електромотор, задвижващ задните колела и генериращ мощност от 333 к.с. Той ускорява от 0 до 100 за 6,2 секунди, което е бързо, но зад други конкуренти на електрическия пазар.

По-големите мотори (два от тях) идват с 523 к.с. в EQS 580 4Matic. Те ускорява от 0 до 100 за 4,3 секунди. От Mercedes готвят и AMG вариант на EQS, който ще има мощност от 761 к.с., колкото Porsche Taycan Turbo S.

При батерията имаме 108 kWh, с която пробегът ще е 770 км, - значително повече от Porsche Taycan S, но под обявения пробег от 836 км. на Tesla Model S Plaid Plus. Тук е важно да се отбележи, че обявените от Tesla данни често се разминават с реалността.

EQS ще може да се зарежда на супербързи зарядни станции от 200 kW, с което пробегът му ще се увеличава с около 250 км за 15 минути. Въпросът ще е да се намери толкова мощно зарядно, които и в Европа са рядкост към настоящия момент. В домашни условия и зарядно с мощност от 11 kW, пълното зареждане ще отнема 5 часа. Допълнително може да се заплати за зарядно от 22 kW, с което времето за зареждане се съкращава двойно.

Mercedes започва да произвежда електрическите си ванове в САЩ през 2023-а

Mercedes започва да произвежда електрическите си ванове в САЩ през 2023-а

В завода си в Южна Каролина

"Поставихме летвата много високо с този автомобил", каза изпълнителният директор на Daimler Ола Калениус. "Клиентите в този сегмент очакват комбинация от високотехнологични иновации и модерен лукс и това е, което се опитваме да постигнем с EQS."

Daimler все още не е разкрил цените за EQS. Те ще са известни през лятото.