Натрият обещава по-евтини и добри батерии за електромобили

Китайската CATL прави още една крачка в развитието на батериите за електромобили. Гигантът се подготвя да използва натриеви йони в производството им, което ще донесе по-бързо зареждане и по-ниска цена, предава The Wall Street Journal.

Contemporary Amperex Technology Co. е първият производител, който се обръща към технологията. Останалите големи играчи като Panasonic и LG Chem се концентрират върху материали като литий, кобалт и никел.

Пред натриевите батерии все още има редица предизвикателства, като за момента те могат да задържат по-малко енергия на единица обем от литиево-фосфатните батерии, които се използват широко в Китай.

Компаниите по света се надпреварват да намалят разходите за производство на електромобили с цел цената им да се изравни с тази на традиционните модели с двигател с вътрешно горене. UBS Group изчислява, че заради батериите и електромотора един електромобил струва с $4 хил. повече за производство. Но анализаторите на швейцарската банка са уверени, че до средата на десетилетието разликата ще се стопи.

 Само VW Golf изпреварва Tesla Model 3 по продажби в Европа

Само VW Golf изпреварва Tesla Model 3 по продажби в Европа

Електромобилите се радват на все по-голям интерес

CATL, най-големият производител на батерии за електромобили в света, казва, че натриевите батерии ще могат да се използват и за съхранение на електроенергия за електропреносната мрежа.

Цената на натрия е далеч по-ниска от тази на лития. Другите предимства на новата технология включват по-бързо зареждане и по-добро представяне при ниски външни температури.