Автомобилният алианс Renault-Nissan-Mitsubishi планира да пусне 12 нови, напълно екологични електромобила и робо-такси до 2022 г. Това е част от новия 6-годишен план на групата, който обяви пред CNBC нейният ръководител Карлос Гон.
Алиансът смята да пусне 40 автомобила с различно ниво на автономност, работи се и върху роботизирано превозно средство.
Визията на Гон е за електрически, автономни и свързани автомобили. Това е свързано и с все по-строгите екологични мерки, които въвеждат държавите.
Инициативата на автомобилния консорциум е насочена основно към търговските потребители. "Има сериозно търсене от компании като Uber и други. Възнамеряваме да се включим в надпреварата, защото може да разполагаме с технологията, позволяваща на кола да се движи без шофьор", посочи Гон.
Алиансът планира "да удвои синергиите" - съкращване на разходите и увеличаване на приходите между компаниите в него - от 5 на 10 млрд. евро на годишна база до 2022 г.
Това може да се постигне чрез увеличаване на сътрудничеството между Renault, Nissan и Mitsubishi Motors на общи платформи, задвижвания и електрически, автономни и свързани технологии от следващо поколение.
Целта е приходите на компанията да нараснат с 1/3 до 240 млрд. долара.
"Очевидно част от увеличението ще дойде от растежа на всяка компания, което означава областите, в които вече си сътрудничим, а синергиите ще растат поради растежа на компаниите", обясни висшият мениджър.
Според разчетите трите компании, които продадоха около 10 млн. автомобила през 2016 г., ще продадат 10.5 млн. през 2017 г., а до края на плановия период годишните продажби ще се увеличат до 14 млн.
Алиансът е фокусиран върху намаляването на разходите за батерии в електромобилите си, поставяйки си за цел да ги редуцира с 30%. Друга важна цел е времето за зареждане на батериите за 230-километров пробег да бъде стеснено до 15 минути.
Групата обаче е притеснена за набавянето на необходимите суровини. "Оценихме капацитета на производството на литий и капацитета, който може да бъде доставен много бързо. Не мислим, че ще бъде проблем, поне през следващите 5-6 години", заяви Гон.
Най-големите пазари на Алианса остават Китай, Русия и Югоизточна Азия. Както САЩ, така и Мексико са големи пазари, но там няма големи възможности за растеж.