Индустрията за електронни спортове генерира приходи, които ще надхвърлят 1 милиард долара през 2020 г., сочи прогноза на Newzoo. Същевременно ще нараства и глобалната аудитория на подобни кибер занимания.

Постъпленията на този бизнес през настоящата година ще достигнат 1,1 милиарда долара, без да се отчитат приходите от реклама в излъчващите платформи. Това е с 15,7% повече спрямо миналата година.

Основен източник на приходи за киберспорт индустрията са медийните права и спонсорството - те ще генерират $822,4 милиона долара за участниците на пазара. Най-голям дял от приходите ще се падне на Китай - около 35%.

Очаква се и ръст на аудиторията на електронните спортове с около 11,3%. Newzoo изчислява, че броят на зрителите на eSports през 2020 г. ще бъде около 495 милиона, от които 223 милиона са фенове на електронните спортове, а 272 милиона - случайни зрители.

Ключов фактор за растежа е повишаването на осведомеността на аудиторията в Латинска Америка, Африка, Югоизточна Азия и Близкия изток. Експлозивното развитие на мобилните комуникации и ИТ инфраструктурата в тези региони ще доведе до увеличаване на общата аудитория до 646 милиона души през 2023 година, пише още technews.bg.