Стоки за близо 30 милиона лева са изнесли българските производители в мрежата на Lidl в Европа през първата половина на 2021 година. Това става ясно от официално съобщение на веригата, според което тази сума е с 9 милиона лева или близо 44% повече от резултата за същия период на предходната година.

Като брой изнесените различни продукти са 141 на 39 отделни производители. Тези стоки са били реализирани в магазините на веригата в 25 страни в Европа. Основните пазари за българските стоки за Румъния, Гърция и Германия, а от началото на 2021 година такива се продават и в обектите на Lidl във Великобритания.

"Олиото и хлябът продължават да са най-изнасяните стоки от България, заради високото качество и конкурентната си цена, но взискателните европейски потребители проявяват интерес и към иновативни артикули като органичен чипс от кафяв ориз, сурови био барчета и био снакове", отчитат от веригата.

След компаниите с най-голям износ е "Тандем Попово", която е реализирала такъв за повече от 5 милиона лева на 4 пазара - Румъния, Унгария, Словакия и Гърция.

"Устойчивият ръст на износа, който бележим, е доказателство за това, че нашите български партньори стават все по-конкурентоспособни, предлагат все повече и по-добри продукти, които намират реализация на външните пазари. Освен традиционните стоки, които изнасяме, заедно създаваме иновативни и нишови продукти, за които още няма прекалена конкуренция на европейските пазари и поради това успяваме да постигнем много добри резултати", посочва Боян Георгиев, който е директор "Стоково снабдяване" в "Лидл България".

Lidl е сред водещите вериги за търговия с бързооборотни стоки в Европа. В България компанията работи от 2010 година, като към днешна дата има 108 магазина и над 3200 служители в страната.