По-високите цени на продуктите на Mondelez International Inc. не са достатъчни, за да компенсират поскъпналите съставки и транспорта им, оценяват от компанията, цитирани от The Wall Street Journal.

Световният хранителен гигант, в чието портфолио са продукти като "Своге", Milka, Oreo, Toblerone и други, възнамерява да продължи да увеличава цените им и през тази година, като в същото време води преговори с доставчиците си за намаляване на разходите. През четвъртото тримесечие на 2021 г. маржът на гиганта намалява заради поскъпналите суровини, недостига на шофьори и други кадри, особено в САЩ, казаха нейните мениджър.

"Това е най-голямото предизвикателство пред нас", заяви главният изпълнителен директор Дърк Ван де Пут. По думите му, проблемите в доставките за вериги продължават, а недостигът кара доставчиците да увеличават цените. "Те нямат достатъчно за всичките им клиенти и най-общо казват: ще трябва да платите каквото ви кажем", допълни той.

През последното тримесечие на 2021 г. коригираният брутен марж намалява с почти 1 пр. п. до 38,7 процента от продажбите. Mondelez се надява с увеличените цени и постепенното облекчаване на недостига печалбата да започне да расте отново. За периода приходите достигат $7,66 млрд.

Засега компанията не разкрива какъв ръст на цените очаква през 2022 г.

Mondelēz купи Chipita, а българин застава временно начело на гръцкия гигант

Mondelēz купи Chipita, а българин застава временно начело на гръцкия гигант

Сделката бе обявена през май месец м.г. и е на стойност около $2 млрд.