Най-голямата козметична компания в света L`Oreal погледна на Китай с други очи. Тя намира азиатската страна за подходящо място да изпробва своите нови технологии и да се учи от нивото развитието им там. Затова я определя като най-дигитално развитата държава в света, пише CNBC.
"Мисля, че начинът на приложението на технологиите и тяхното ежедневно използване там е наистина феноменално. Например това, че 90% от продажбите се правят през телефон", посочва главният директор по дигитализацията в компанията Любомира Роше.
Електронната търговия представлява 40% от продажбите на L"Oreal в Китай, в сравнение с около 2% през 2012 година, а това се сравнява на 13,2% за бизнеса в световен мащаб, става ясно от думите на Роше, която допълва, че това е огромна промяна.
Това е пазар, на който повечето от покупките се случват чрез приложения като WeChat. L`Oreal реши да изпробва възможностите, които предлага той и стартира технология, която позволява на клиентите да изберат подходящия цвят червило, като насочат камерата към лицето си.
Приложението WeChat бе използвано за първи път с тази цел през юли от марката гримове Giorgio Armani, собственост на L"Oreal.
"Наблюдава се мащабен процес на дигитализация, така че всичко, което идва от Китай, най-вероятно ще стане широко разпространено. А това е чудесна лаборатория за нас, можем да проверим как работят определени практики там и после да ги разпространим", посочва още Роше.
L"Oreal, която притежава както масови, така и премиум козметични марки, има най-много приходи за 2018 година от своето азиатско-тихоокеанско подразделение. Те възлизат на 7,4 милиарда евро през 2018 година, което е 24,1% повече спрямо предходната година.
Технологията позволява на компанията да достигне до клиенти в по-малки китайски градове и да присъства в сайтове на най-големите онлайн търговци
"Дигитализацията е най-голямата движеща сила в маркетинговата трансформация", заявява Роше, като добавя, че дигиталните маркетингови техники търпят непрестанно развитие.
Много от клиентите на бранда вече купуват продукти само онлайн, но този вид пазаруване има недостатък в сравнение с физическите обекти. В тях има консултант, който може да посъветва и насочи потребителите. Целта на L`Oreal е сега да принесе това предимство онлайн, придобивайки компанията за виртуална реалност ModiFace през 2018 година. С нейна помощ L`Oreal иска да разработи технология, която позволява на потребителите да "тестват" продуктите онлайн.