Приходите на 20-те най-печеливши футболни клуба в света достигнаха 5,4 млрд. евро през последния сезон, отбелязвайки ръст от над 400 млн. евро (8%). Това показва 17-тото издание на Доклада на Делойт „Футболната лига на парите".
Реал Мадрид оглави класацията за девета поредна година, побеждавайки осемгодишния рекорд на Манчестър Юнайтед, с общи приходи от 518.9 млн. евро. Това се доказва и от търговските приходи от 211.6 млн. евро, увеличени с 7.8 млн. евро (4%) през 2012/2013, и приходи от медийни излъчвания от 188. 3 млн. евро увеличени с 5.7 млн. евро (3%). ФК Барселона запазва второто място, докато Байерн Мюнхен отбеляза печеливш сезон, изпреварвайки Манчестър Юнайтед за третото място.
Общите приходи на 20-те клуба, всеки от които по отделно е отчел увеличение през 2012/2013, нараства с 8%, изпреварвайки глобалната икономика. Този ръст е постигнат, дори преди подписването на договорите за медийни права на излъчване на Висшата лига и Бундеслигата. Те от своя страна ще се отразят на приходите на клубовете за следващото издание на класацията Лига на парите.
В допълнение всеки един от клубовете, които се класират в топ 30, генерира приходи от над 100 млн. евро. В първото издание на Лигата на парите през 1996/1997, единствено Манчестър Юнайтед достигаше тези цифри. Едва през 2007/2008 всички клубове от топ 20, генерираха приходи, надвишаващи тази сума. Този ръст на приходите показва нестихващ интерес за най-популярния спорт в света".
За първи път в Лигата на парите, Манчестър Юнайтед се класира извън топ три, изместен на четвъртото място от Байерн Мюнхен. Надмощието на германския клуб у дома и в чужбина през 2012/2013 се изразява в третото място, на което се класират с 62.8 млн. евро (17%) ръст в приходите, достигайки 431.2 млн. евро.
Остин Хулиан, старши мениджър в Спортната бизнес група на Делойт, обясни: „Сезонът, в който Байерн спечели требъл, допринесе за увеличаване на търговските приходи с 18%, достигайки 237.1 млн. евро. Спечелената Шампионска лига от баварците им осигури над 55 млн. евро от УЕФА, а разпродадените домакински мачове на „Алианц Арена" донесе приходи от 3.4 млн. евро на мач. Ръст в бъдещите приходи е възможен от удължаването на срока на договорите с Луфтханза и Кока Кола и подновяване на договора със спонсора Дойче Телеком.
„Докато Манчестър Юнайтед изпадна едно място надолу в Лигата на парите, броят на последните търговски сделки ще увеличат приходите през 2013/14, така, че четвъртото място може да се окаже временно. Тези сделки, заедно с влиянието на сигурните тригодишни права за излъчване от 2013/2014, означават, че те са близо до реализирането на приходи от 500 млн. евро през следващата година. След 2013/2014 постоянно класиране за Шампионската лига е основно предизвикателство пред Юнайтед, за да си върне първото място в Лигата на парите, последно завоювано през 2003/2004.
От другите пет английски клуба в топ 20, изкачването на Манчестър Сити стига до шестото място. Търговският успех на клуб го поставя пред основните му съперници в английската висша лига - Челси (7-мо място) и Арсенал (8-мо място) за първи път в нашата таблица. Въпреки че повиши приходите си със 9%, Ливърпул (12-ти) остана извън топ 10 за пръв път от 1999/2000г.
Една от големите истории на тазгодишната футболна лига на парите е появата на Пари сен Жермен, който се изкачва в топ 5. Приходите на клуба са се увеличили почти четирикратно от 2010/11 до 398.8 милиона евро, които включват рекламни приходи на стойност 254,7 милиона евро. Това е рекорден приход от рекламни права за футболен клуб.
Появяването на Галатасарай и Фенербахче във футболната лига на парите, в следствие на успешни кампании в Европейските турнири, прави това издание на лигата първото, в което два клуба от страни извън „голямата петица" се появяват в топ 20.
Хулиан отбелязва: „Докато клубове от първенствата на „голямата петица" продължават да доминират футболната лига на парите, присъствието на Галатасарай и Фенрбахче в нея, както и на бразилския клуб Коринтианс в топ 30, подчертават нарастващото предизвикателство отправяно от клубове от развиващи се страни. Растежът на техните икономики, страстта на населението им към играта, и тяхната развиваща се футболна инфраструктура допринасят за силното увеличение на приходите за най-големите клубове на тези пазари. Стадиона на Галатасарай „Тюрк Телеком Арена", който бе открит през 2011 година, е сочен за един от най-добрите Европейски стадиони и показва значението на качествените стадиони за увеличаване на приходите."
Делойт „Футболна лига на парите" - 2012/2013 приходи