Британските власти финално национализираха втора железопътна компания, съобщава ДПА. Операторът c2c, който извършва жп услуги между лондонската "Фенчърч стрийт" и Южен Есекс, бе взет под държавен контрол на 20 юли, след като от 2017 година бе контролирана от италианската държавна компания Trenitalia.

Вече закупените билети остават валидни, а цените няма да се променят като пряка последица от прехвърлянето на собствеността, съобщават от обществения железопътен оператор Department for Transport - DfT.

Гърция на крачка от исторически договор за модернизация на жп мрежата с Deutsche Bahn

Гърция на крачка от исторически договор за модернизация на жп мрежата с един от европейските лидери в сектора

По "модела на побратимяване" 30 специалисти от DB ще бъдат назначени на ключови позиции в OSE

Общата удовлетвореност на пътниците от услугите на c2c е 89%, според най-новото проучване на Transport Focus, което е шестото най-добро представяне сред услугите на 22 компании.

Какви са мотивите за нацинализацията? Британското правителство цели обединяване на мрежата под управлението на държавната структура Great British Railways - GBR, чието създаване предстои, за да подобри жп услугите в страната.

Първият национализиран жп оператор във Великобритания стана South Western Railway през месец май тази година. Няколко други бяха национализирани заради лошо представяне на бившите собственици. Следващият национализиран оператор ще бъде Greater Anglia на 12 октомври. Планира се процесът да приключи в края на 2027 година.

Частните влакове у нас тръгват догодина със смела заявка. Какво предстои?

Частните влакове у нас тръгват догодина със смела заявка. Какво предстои?

От 2026 година монополът на БДЖ остава в историята