Xiaomi, един от най-големите играчи на пазара на мобилни телефони в света, все още се надяват, че ще успее да навлезе в Съединените американски щати въпреки продължаващата търговска война между Вашингтон и Пекин, казва високопоставен мениджър от компанията пред CNBC.

През последните няколко години китайската компания за потребителска техника расте изключително бързо, стъпвайки в Индия, Европа и други части на света. Но все още не е навлязла в САЩ - пазар, който е доминиран от Apple и Samsung.

През 2018 г. от компанията казаха, че се подготвят да сторят именно това, но стъпката още не е направена. Президентът на Xiaomi По международните пазари и настоящ главен изпълнителен директор заяви, че САЩ все още е цел на компанията.

"Истината е, че ние все още сме 9-годишна компания. Нашата световна експанзия започна през 2014-5 година. Затова имаме нужда и от още време, за да навлезе в нови пазари, посочи Шу Зи Чю.

Китайските брандове имат присъствие в Щатите. Lenovo е третият най-голям производител по пазарен дял в САЩ (и първи в света), по данни на Gartner. Компанията, която притежава и мобилния бранд Motorola, е пета в САЩ.

Но когато през 2018 г. Huawei се опита да пусне свой модел в САЩ чрез AT&T, сделката пропадна и оттогава китайската компания е обект на обвинения от Вашингтон.

Xiaomi постигна значим успех на няколко пазара, включително в Индия, където е номер едно дори и пред Samsung. Цел на компанията е и Европа, където тя стъпи за първи път през 2017 г.

Xiaomi се противопоставя на Apple на нов пазар с бюджетен смартфон със 108-мегапикселова камера

Xiaomi се противопоставя на Apple на нов пазар с бюджетен смартфон със 108-мегапикселова камера

Компанията пуска там и фитнес тракер