"Πътят нa cтoĸитe" e cпeциaлнa pyбpиĸa, ĸoятo peдaĸциятa нa Моnеу.bg щe пoддъpжa в пapтньopcтвo c саrgо-раrtnеr и чиятo цeл e дa opиeнтиpa вceĸи бизнec пo вaжнитe тeми, cвъpзaни c тpaнcпopт, лoгиcтиĸa и cĸлaдиpaнe нa cтoĸи. Чpeз нeя читaтeлите могат дa oбoгaтят пoзнaнията си за логистика и управление на веригите на доставки чpeз пoдгoтвeнa oт cпeциaлиcти peгyляpнa пpoфecиoнaлнa инфopмaция пo темата.

След присъединяването на България към Шенгенското пространство транспортните и логистични процеси в региона претърпяват важни промени, които ще донесат осезаеми ползи както за компаниите, осигуряващи транспортни услуги, така и за тези със стоки и товари за извозване.

София се намира в сърцето на Югоизточна Европа и влизането на България в Шенген е от съществено значение за ефективността на транзитния транспорт в региона. Без проверки, преминаването през граничните пунктове е ускорено съществено и времето за транспорт до/от Централна Европа може да се съкрати с до 8 часа, което е особено важно за бързооборотните стоки и чувствителните товари. Компаниите, чиито стоки пресичат редовно българските граници, получават предимство чрез съкратено транзитно време и по-изгодни логистични разходи, което ги прави по-конкурентни на Европейските пазари.

Оптимизация на маршрутите, по-ниски оперативни разходи, намалена административна тежест и предвидимост на веригите на доставки

Чрез Шенген камионите могат да изминават по-големи разстояния с по-малко спирания, което е предпоставка не само за оптимизиране на производителността, но и за по-ниски оперативни разходи. Така за транспортните компании, които пресичат границите на България, се откриват нови възможности. Едновременно с това се намалява и административната тежест, която обикновено възниква при граничните проверки и документирането на товара.

Логистиката става по-прозрачна, гъвкава и ефективна под знака на Индустрия 4.0

Логистиката става по-прозрачна, гъвкава и ефективна под знака на Индустрия 4.0

Какви решения вече се прилагат в практиката на карго-партнер?

По-малко закъснения по маршрута означават по-предсказуеми срокове за доставки, което е важно за международната търговия, автомобилната индустрия, фармацията и бързооборотните стоки.

България - важен транспортен хъб в Европа

"Шенген е ключовият елемент за постигане на европейска интеграция - той осигурява по-пряка връзка между държавите членки. Очакваме промените да доведат до осезаемо икономическо развитие в сектора и да укрепят позициите на България като транспортен хъб в Европа", споделя Димчо Димчев, управител на карго-партнер в България. "Освен осигуряването на по-добра позиция за Българската икономика, достъпът без гранични бариери засилва и ролята на България като врата към Европейския съюз за стоки от Близкия изток, Азия и Турция.", допълва още той.

Влизането на България в Шенгенското пространство и последващото приемане на еврото представляват отделни стъпки към пълната интеграция на страната в Европейския съюз. Те имат потенциал да доведат до допълнителни икономически ползи, най- вече чрез улеснен достъп до европейския пазар. В дългосрочен план тази интеграция следва да укрепва позициите на България в големия общностен пазар и да утвърждава страната като стабилен и конкурентоспособен участник в глобалната икономика.

Как търговци и логистични доставчици се справят с предизвикателствата на Черния петък?

Как търговци и логистични доставчици се справят с предизвикателствата на Черния петък?

Експерти по управлението на веригата за доставки споделят повече за транспорта и управлението на складовите наличности

Мнения на шофьорите на карго-партнер: споделен личен опит за ползите от Шенген

"Влизането на България в Шенген е като ново начало за нас. Минаването през границата стана много по-бързо и безпроблемно. Редовно караме групажни пратки от Виена до София и сега вече чакането с часове на границата отпадна. Това ни спестява време и намалява нервите при пътуване.", споделя Иван Китов, един от шофьорите, които отговарят за регулярните групажни камиони на карго-партнер и три пъти седмично следват указания маршрут.

Радослав Балакарски, шофьор с над 5-годишен опит по маршрутите между Балканите и Западна Европа, добавя: "Граничните проверки бяха най-досадният елемент от пътуването. Сега, когато сме в Шенген, нещата са много по-гладки. Преминавам през границите по-бързо и изпълнявам повече доставки за месец, а това има пряко значение за приходите на компанията и моите доходи."