Butler Hospitality е стартъп, който създава "призрачни кухни", за да доставя на хотелите рум сервиз. През юли компанията събра 15 милиона долара финансиране, за да се разшири към нови пазари. Тази седмица стартира в Чикаго, предава Business Insider.

Сегашният период е труден за хотелиерството. Хотелите искат да намалят разходите си, а Butler има възможност да им помогне да предлагат рум сервиз по по-ефективен начин.

Отдавна е прието схващането, че хотелите трябва да предлагат храна и напитки, за да печелят потенциални клиентите. През последните години някои хотели се насочиха към опциите за храна отвън, за да се избегне необходимостта от поддръжка на персонала и разходи, необходими за пълно обслужване в стаите.

Butler Hospitality, основана от Тим ​​Джонбалин през 2016 г., има за цел да помогне на хотелите да направят подобрят услуги си за рум сервиз, като създава "кухни-призраци" в недостатъчно използваните кухни на хотелите. Точно сега хотелите се нуждаят от цялата помощ, която могат да получат.

"Това, което хотелите не успяха да направят, е да останат актуални по отношение на храната и напитките", каза Джонбалин. "Храната и напитките непрекъснато се развиват и непрекъснато се променят."

Създателят на компанията си партнира с около 120 хотела в Ню Йорк - включително Marriott, Hyatt и Hilton - от стартирането си преди четири години, а тази седмица се разшири до Чикаго с партньорство с Godfrey, част от портфолиото на Oxford Hotels & Resorts.

"Призрачните кухни" стават все по-популярни. Моделът на Бътлър включва централизиране на операциите в кухнята на един хотел, който действа като център, от който може да предложи рум сервиз на близките хотели. Бътлър може да обслужва до 20 локации от една кухня, споделя създателят на компанията.

Бътлър проектира менюто, приготвя храната, опакова я и я доставя на гостите на хотела. Стартъпът обикновено плаща фиксиран наем на хотела, където е разположил кухнята си и споделя процент от приходите си с хотели, чиито гости поръчват от услугата.

Всички около 275 служители на компанията работят на пълно работно време.

Компанията се надява да промени стереотипа, че рум сервизът е "пренебрегван", казва Тим.

Той си партнира с местни доставчици, за да създаде менюто си, което обикновено е сезонно.

Няма такса за доставка и поръчките могат да се правят чрез интернет или телефон. Таксите могат да се добавят директно към окончателната сметка на клиента в хотела.

Призрачните кухни са тенденция в света на храните която все повече расте, особено сега - при продължаващата пандемия от коронавируса, която е довела до невиждано нарастване на търсенето на доставка на храна по домовете.

Съоснователят на Uber Травис Каланик например създаде CloudKitchens,подобен стартъп, който до момента е събрал 400 милиона долара финансиране.

Не е лесно да се развие бизнес, специализиран в хотелиерството, който е сред най-силно засегнатите индустрии от пандемията. В доклад на McKinsey от юни се изчислява, че може да отнеме 3 години хотелиерската индустрия да се върне към нивата на бизнеса от преди пандемията, тъй като безопасността остава на първо място за бъдещите туристи.

Хотелите ще се стремят да намалят разходите, тъй като се възстановят от последиците от пандемията, което може да бъде възможност за стартъпи като този.

"Мисля, че процесът на възстановяване ще бъде по-бавен процес," казва основателят на стартъпът.

Бътлър работи с хотели, в които са настанени пътуващи медицински сестри и други работници, борещи се на първа линия, за да осигури рум сервиз, и използва платформата си, за да дарява храна на болници.