Най-големият автомобилен пазар в света ускорява преминаването си към електромобили. Това е лоша новина за Toyota обаче. Японският автомобилен производител информира дилърите, че планира да намали производството в Китай с едно от съвместните си предприятия.
Китай е водеща страна, що се отнася до прехода на автомобилната индустрия към електрически коли и няколко автомобилни производители остават изолирани от пазара, пише Elektrec.
Японската Toyota е само една жертва от многото. Компанията удължава намаляването на производството, първоначално планирано за октомври и ноември, с още три месеца.
Продажбите на дилърите на Toyota ще бъдат намалени до 66 000 през декември, 60 000 през януари и 38 000 през февруари.
Новините не са изненадващи, като се има предвид, че пазарни лидери като BYD и Tesla намалиха цените през цялата година, което затруднява конкурентоспособността на други производители на автомобили от по-стара генерация. Toyota се отдръпва именно заради това и откакто електромобилите превземат Китай.
С евтини електромобили като BYD Dolphin на цена от 17 500 долара в Китай, Toyota и други трудно остават на пазара. Японският производител вече обяви съкращения в региона с друго съвместно предприятие с китайската GAC. Във фабриката за JVs работят около 19 000 служители, като там с произвеждат модели като bZ4X - изцяло електрически модел на компанията.
След като пусна bZ4X в Китай миналия октомври, компанията понижи цените с 15% през февруари, след като електрическият SUV не успя да спечели потребителите.
В партньорство си с FAW компанията пусна първия си електрически седан bZ3 в Китай тази година, надявайки се да предизвика търсене, но това така и не се случи.
Въпреки че Toyota все още е на трето място след BYD и Volkswagen по продажби на автомобили в Китай, тя губи пазарен дял.
Според данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили Toyota е продала 1,26 милиона автомобила на дилъри до септември, което е с 9% по-малко от миналата година. Междувременно продажбите на BYD са нараснали с 60% през същия период.
Други японски автомобилни производители като Nissan, Honda и Mitsubishi усещат още повече прехода към електромобили. Mitsubishi спря бизнеса си в Китай, след като продажбите паднаха от над 134 500 през 2019 г. до 34 500 броя през изминалата година.
Продажбите на Nissan се сринаха с 20% през миналата година, изтласквайки компанията го от първите пет автомобилни производители по пазарен дял.
Преходът към електромобили хвана много производители на автомобили неподготвени и много от тях вече плащат за това. Автомобилният пазар в Китай беше първи, но се очаква други ключови пазари да го последват.