Adidas може да се раздели с ориентирания към Америка бранд Rebook, пишат Manager Magazin и Bloomberg. Германският производител на спортни облекла и обувки обмисля продажба и ще вземе решение през следващите месеци. Инвеститорите смятат идеята за добра, а акциите на компанията поскъпнаха след новината.

Откакто пое поста през 2016 г. главният изпълнителен директор Капсър Рорстед многократно отричаше слуховете, че се готви да продаде Rebook. Той предприе редица мерки за намаляване на разходите, включително затваряне на магазини, а след като през 2019 г. марката най-накрая излезе на печалба, изрази надежда, че новите продукти ще помогнат за увеличаване на продажбите.

По време на пандемията обаче Reebok пострада тежко и изгуби далеч повече приходи от Adidas. През второто тримесечие Adidas отчете 33% намаление на продажбите, а Reebok - 42%. Германската компания отчете €291 млн. загуба през първото полугодие, спрямо €1 164 млн. печалба през същия период на миналата година.

Потенциални купувачи според Manager Magazin са VF Corp., която притежава марките Timberland и North Face, както и китайската Anta International Group Holdings. Надеждите на Adidas преди пандемията са били да получи €2 млрд. за Reebok, но сега главният директор би се съгласил и на по-малка сума, според списанието.

Германската компания придоби Reebok за $3,8 млрд. през 2006 г.

Adidas затваря двата си високотехнологични завода в Германия и САЩ

Adidas затваря двата си високотехнологични завода в Германия и САЩ

Производството остава концентрирано в Азия