Най-голямата в света верига от магазини за търговия на дребно - американската Walmart, води преговори за закупуване на производителя на смарт телевизори Vizio за над 2 милиарда долара, съобщи Wall Street Journal във вторник. Ход, който би могъл да подсили рекламния й бизнес и да й даде контрол върху повече от една пета от американския телевизионен пазар.

Разговорите идват в момент, когато Walmart все повече монетизира събраните множество данни за купувачите, за да продава реклами в своите обекти и платформи, включително уебсайта си, и да съхранява активи като цифрови дисплеи, свързани с телевизори и радио.

Добавянето на телевизорите Vizio може да даде на компании, включително JM Smucker и Kraft Heinz, повече екрани за показване на техните реклами на повече от 130 милиона купувачи, които посещават 5000 магазина на Walmart в САЩ всяка седмица.

От стартирането си през 2021 г. рекламният бизнес на Walmart в САЩ, наречен Connect, расте с двуцифрен скок, генерирайки продажби от около 3 милиарда долара миналата година, според доклад на Insider Intelligence.

Финансовият директор на Walmart посочи Walmart Connect като един от бързоразвиващите се бизнеси с висок марж, който ще промени състава на отчета за печалбите и загубите на Walmart през следващите пет години. По-голяма част от бъдещата й рентабилност вероятно ще дойде от продажбата на реклами в обекти на Walmart, отколкото от продажбата на стоки от първа необходимост като мляко и тоалетна хартия, с които компанията е известна, каза той.

Рекламните бизнеси на търговците на дребно, обикновено наричани медийни мрежи за търговия на дребно (RMN), се превърнаха в привлекателна опция за рекламодателите като традиционни продавачи на реклами като Apple и Google да намалят количеството данни на трети страни, които споделят с рекламодателите.

В резултат на това RMN се превърнаха в най-бързо развиващата се част от рекламната индустрия в САЩ и се очаква да генерират около 60 милиарда долара продажби тази година, според оценки на Insider Intelligence.

Притежаването на Vizio ще даде на Walmart достъп до активна потребителска база от близо 18 милиона души и ще помогне за отключването на бизнеса със софтуерна платформа на Vizio, който има годишни приходи от реклама, нарастващи на север от 27% при над 60% марж, каза Никълъс Занглер, анализатор в Стивънс, цитиран от Reutes.

Визио има първа позиция на рафта в Walmart и близо 70% от телевизорите му се продават в търговеца на дребно, каза анализаторът. Придобивайки Vizio, Walmart може потенциално да контролира 22% от американския телевизионен пазар между своята частна марка Onn и Vizio, добави той.

Не става ясно дали продуктите на Vizio ще бъдат достъпни извън Walmart, ако сделката бъде подписана.

Новината е негативна за Roku , която също продава смарт телевизори и устройства за стрийминг и има изключителна сделка, с Walmart за продажба на продукти, изпълнени от Walmart на устройства Roku, каза Занглер. Акциите на Roku завършиха надолу с около 9% във вторник.

Дискусиите между Walmart и Vizio продължават и сделка може да не се случи, се казва в статията на WSJ, цитирайки хора, запознати със ситуацията.

Решението за сделката с Walmart ще зависи изцяло от главния изпълнителен директор на Vizio, Уилям Уанг, който основа компанията през 2002 г. и притежава мажоритарни права на глас.

Акциите на Vizio затвориха с ръст от 24,6% във вторник. Те скочиха за кратко с 36% до най-високото си ниво от ноември 2022 г. Акциите на Walmart паднаха с около 1%. Отчетената офертна цена е с близо 30% по-висока от пазарната капитализация на Vizio от $1,54 милиарда при затваряне в понеделник, информира Reuters.