Пандемията на коронавирус постави много индустрии в кризисен режим, а търговията на дребно на луксозни стоки е една от тях, пише CNBC.

Купувачите забавят разходите си, като според прогнозата на консултантската фирма McKinsey глобалният пазар на луксозни стоки ще се свие с 35% до 39% през 2020 г.

"Купуването на нови дрехи и следването на модата е невероятно зависимо от социални дейности като ходене на работа, излизане, други социални дейности", заяви Вики Булен, главен изпълнителен директор на консултантската марка Coley Porter Bell пред CNBC. "Ако не виждате никого, какъв е смисълът?" добави тя.

Проверката на температурата и носенето на маска не се вписва добре в луксозен бутик, казват експерти, "Всичко това изобщо не е луксозно изживяване", казват те. Марките, които се справят добре, ще бъдат тези, чиито търговски сътрудници имат стабилни отношения с клиентите си. "Сега има начини, по които търговските сътрудници могат да изпращат текстови съобщения и да достигат един до друг на своите високо ценени клиенти. И тези отношения са като злато в момента. "

Как луксозната компания за куфари Zero Halliburton оцеля в свят без пътувания

Как луксозната компания за куфари Zero Halliburton оцеля в свят без пътувания

През 20 век марката става синоним на лукс и дизайн

Но дори по време на пандемията желанието на хората за висша мода не винаги е заглушено, отбелязват експерти. Когато Nike си сътрудничи с Dior за пускането на кецовете Air Jordan 1 OG, според съобщенията повече от 5 милиона души се регистрират за шанса да купят чифт миналия месец. "Някои навици не могат да се променят", казват експерти.

Потребителите вероятно ще се върнат по-бързо към стоки от по-висок клас, както направиха след финансовата криза през 2008 г., като през 2021 г. се очаква положителен ръст от 1% до 4%, сочи докладът на McKinsey.